ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

چرا گوگل با 1 میلیارد دلار بخشی از شرکت HTC را خرید؟

چرا گوگل با 1 میلیارد دلار بخشی از شرکت HTC را خرید؟سرمایه‌گذاری گوگل در چند سال گذشته برای تولید همزمان سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی‌های تلفن همراه افزایش یافته است. این فعالیت که در چند سال گذشته در سری گوشی‌های پیکسل نمایان شده است با خرید بخشی از اچ‌تی‌سی توسط این شرکت شکل تازه ای به خود گرفته است.

گوگل با هزینه ۱.۱ میلیارد دلار، بخشی از شرکت اچ‌تی‌‌سی که در زمینه‌ تولید گوشی‌ هوشمند با برند پیکسل فعالیت داشت را خریداری کرده است. این کارخانه جدید در آینده روی تولید سری جدید گوشی‌های پیکسل فعالیت خواهد کرد.

بر اساس این معامله جدید کارکنان این بخش از اچ‌تی‌سی در قالب یک واحد تولیدکننده‌ سخت‌افزار به گوگل ملحق می‌شوند. این افراد طی چند سال اخیر در جریان تولید محصولات سری پیکسل همکاری نزدیکی با گوگل داشته اند. از طرفی بر اساس این قرار داد گوگل، بخشی از حقوق معنوی برخی ابتکارات شرکت اچ‌تی‌سی را در زمینه ساخت گوشی‌های تلفن همراه خریداری کرده است.

با وجود فروش بخشی از کارخانه اچ‌تی‌سی به گوگل این شرکت تایوانی اعلام کرده که معامله‌ی اخیر بین این شرکت و گوگل، تأثیری بر عرضه‌ محصولات جدید این شرکت نخواهد داشت.

بخش زیادی از گوشی‌های آینده پیکسل توسط شرکت خریداری شده ، تولید خواهد شد. شرکت گوگل قصد دارد در پاییز امسال گوشی جدید خود یعنی مدل پیکسل دو را روانه بازار کند.

هوش مصنوعی و یاد گیری ماشین از اصلی‌ترین خصوصیات گوشی جدید گوگل هستند. همچنین برخی فعالان دنیای تکنولوژی می‌گویند نسل جدید گوشی‌های گوگل پیشرفته ترین و بهترین دوربین عکاسی را در گوشی‌های هوشمند خواهد داشت.

با وجود اینکه شرکت گوگل بخش بزرگی از شرکت اچ‌تی‌سی را برای تولید گوشی‌های جدید خود خریده است اما صفحه نمایشگر گوشی‌های این شرکت همچنان توسط ال‌جی تولید خواهند شد.

صفحه نمایش پیکسل دو اولد است و با استفاده از این فناوری کیفیت نمایشگر افزایش خواهد یافت. وضوح تصویری این گوشی کیو اچ‌دی است. در سخت افزار این گوشی از پیشرفته‌ترین پردازنده شرکت کوالکام استفاده می‌شود. سایت‌های مختلف تکنولوژی در جهان از استفاده اسنپدارگون ۸۳۵ در این گوشی گزارش داده‌اند.

شرکت گوگل نسخه جدید اندروید را در سری جدید گوشی‌های پیکسل دو استفاده می‌کند. افزایش سرعت بوت گوشی و بهینه شدن عملکرد کلی اپ‌ها و عمر باتری از اصلی ترین خصوصیات‌های اندروید جدید است. این قابلیت شاید تا حدودی بتواند نارضایتی استفاده کنندگان از گوشی‌های اندرویدی را کم کند چرا که معمولا گوشی‌های اندرویدی در این زمینه از گوشی‌های آیفون شرکت اپل ضعیف‌تر هستند.

نمایش اعلان‌ روی آیکون اپلیکیشن‌ها از دیگر تغییرات در اندروید جدید است. فرض کنید پیام جدیدی در تلگرام دریافت کرده‌اید، در این صورت علامت اعلان روی آیکون تلگرام نماینگر شده و اعلان دریافتی را نشان می‌دهد در این اندروید با فشردن و نگه داشتن آیکون اپلیکیشن می‌توان اعلان را مشاهده کرد.

قابلیت تصویر در تصویر از مهمترین تغییرات در اندروید جدید است این ویژگی به کاربر امکان می‌دهد زمانی که در حال کار با گوشی خود است در هنگام تماشی فیلم از طریق گوشی تماس تصویری برقرار کند در این حالت تماس تصویری یا فیلم در حال پخش تبدیل به کادر کوچکی در گوشه تصویر دیگر خواهد شد. از طرفی کاربر زمانی که در حال مکالمه تصویری است میتواند اپلیکشن‌های دیگر را هم بطور همزمان فعال کند.

گوگل با ورود بیشتر به بخش سخت‌افزار قصد دارد دستگاه‌هایی هماهنگ تر با محصولات نرم افزاری جدید خود تولید کند. برخی معتقدند علت موفقیت اپل، تولید سخت‌افزاری هماهنگ با نرم افزار ساخته شده توسط این شرکت است حال آنکه دستگاه‌های اندرویدی یا ویندوزی بدون دقت لازم توسط سازندگان به نرم افزار، توسعه می‌یابند که این عامل سبب بروز مشکلات فراوانی از جمله سرعت کمتر دستگاه‌های مجهز به نرم افزار‌های اندرویدی یا ویندوزی می‌شود. به همین دلیل طی چند سال گذشته گوگل و مایکروسافت فعالیت خود را در زمینه ساخت محصولات سخت افزاری هماهنگ با نرم‌افزارهای خود افزایش داده‌اند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.