ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

پیامک هشدار برای گوشی‌های نو ارسال می شود + طرح رجیستری موبایل چیست؟

پیامک هشدار برای گوشی‌های نو ارسال می شود + طرح رجیستری موبایل چیست؟طرح ثبت مشخصات گوشی‌های تلفن همراه در ایران (رجیستری) قرار است از ده روز دیگر آغاز شود (۲۸ مهر) و گفته شده که برای گوشی‌های تازه خریداری شده پیامک هشدار ارسال خواهد شد.

این پیامک به مالکانی که تلفن آنها از مبادی غیررسمی به ایران وارد شده یادآور می‌شود که گوشی از مبادی قانونی وارد نشده است.

یکی از اهداف اجرای این طرح مبارزه با قاچاق کالا عنوان شده و آنگونه که گفته شده، فقط گوشی‌هایی را شامل می‌شود که به تازگی خریداری شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، افشین اکبری حداد، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی مشهد گفته است که در مرحله اول برای ۵ تا ۱۰ درصد از مدل‌های برند‌های گوشی تلفن همراه این پیام هشدار ارسال خواهد شد.

بر همین اساس، خریدار پس از دریافت پیامک یک ماه فرصت دارد که برای تعیین تکلیف به فروشنده مراجعه کند تا خط تلفن کماکان فعال بماند.

آقای اکبری حداد گفته است: "مغازه‌دار باید ۱۵ درصد از ارزش کالای خریداری‌شده را از طریق سامانه‌ای که در گمرک طراحی شده به‌عنوان عوارض ورود پرداخت کند و پس از آن کد رجیستری برای خریدار ارسال می‌شود."

این طرح هزینه بیشتری را به فروشندگان تلفن همراه تحمیل خواهد کرد.

اما رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی می‌گوید: "ما می‌خواهیم اشکالات طرح روشن شود تا فروشندگان دچار ضرر نشوند."

این طرح در حالی قرار است اجرا شود که به گفته ستاد مبارزه با قاچاق کالا، واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه از سه سال پیش (۱۳۹۴) مکلف شده‌اند که شماره سریال گوشی‌هایی که وارد ایران می‌شود را در سایت مربوط به گمرک به ثبت برسانند.

بر همین اساس اگر شماره سریال گوشی‌های وارداتی در سامانه گمرک ثبت نشده باشد "قاچاق تلقی می‌شود."

یکی از مشکلاتی که در اجرای این طرح به آن اشاره شده، اخذ مالیات از خرده‌فروشان موبایل است که سود کمی عایدشان می‌شود.

طرح ثبت موبایل پیش از این هم در سال ۸۵ اجرا شده بود ولی بدلایل مختلف از جمله زمان طولانی برای ثبت شناسه گوشی‌ها، امکان سوء استفاده مالی و همچنین ورود گوشی‌های چمدانی متوقف شد.

دفتر بررسی‌های فنی و اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات حدود دو ماه پیش تعداد سیم کارت‌های فعال در ایران را بیش از ۸۳ میلیون اعلام کرد.
منبع : / تصویر : Alamy
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.