ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

معرفی گوشي پرفروش شياومي مدل Mi4 + قیمت روز و معایب

معرفی گوشي پرفروش شياومي مدل Mi4 + قیمت روز و معایبشاید شما جزء کسانی باشید که اطلاعات زیادی از شرکت شیائومی ندارید، این شرکت تازه نوپا است و در سال 2010 تاسیس شده.

شیائومی (حرف «ی» به صورت خیلی خفیف تلفظ می‌شود) به معنای تحت‌الفظی «برنج کوچک» است که همان «ارزن» در پارسی است.

شیائومی یک شرکت الکترونیک متعلق به بخش خصوصی است و مقر آن در پکن قرار دارد. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه، و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک است. از ابتدای انتشار اولین گوشی‌های هوشمند در ماه اوت ۲۰۱۱، Xiaomi سهم بزرگی از بازار را در چین به دست آورد و آن را به طیف وسیع تری از لوازم الکترونیکی مصرفی گسترش داد. بنیانگذار و مدیر عامل شرکت لی جون، بیست و سومین مرد ثروتمند چین بر طبق اعلام مجله فوربس است. این شرکت تا کنون بیش از ۳۰۰۰ کارمند، به طور عمده در چین، مالزی، سنگاپور، استخدام کرده و در حال گسترش به کشورهای دیگر مانند هند و اندونزی است.

صرف نظر از این مساله، نکته مهمی که باید بدانید این است که شیائومی موفق به انجام کاری شده که هیچ شرکت دیگر اندرویدی پیش از این انجام نداده بود. درواقع، اسمارت فون های این شرکت حتی در رقابت از رقبای بزرگ بازار پیشی گرفته اند. حداقل در چین، این شرکت گوشی های بیشتری را نسبت به سامسونگ و اپل فروخته است.

مشخصات، معایب و مزایای گوشي موبايل شياومي مدل Mi 4 ظرفيت 16 گيگابايت

Xiaomi Mi 4 #1
compare مقایسه گوشي موبايل شياومي مدل Mi 4 ظرفيت 16 گيگابايت با دیگر محصولات

مشخصات گوشي موبايل شياومي مدل Mi 4 ظرفيت 16 گيگابايت

تعداد سیم کارت : تک سيم کارت
سایز سیم کارت : 12 × 15
ابعاد : 8.9 × 68.5 × 139.2 میلیمتر
وزن : 149 گرم
ساختار بدنه : پلاستیک و فلز
نوع پردازنده : Qualcomm Snapdragon 801 Chipset پردازنده‌ي مرکزي Quad-Core Krait 400 CPU نوع پردازنده 32 بيت
فرکانس پردازنده‌ي مرکزي : 2.5 گيگاهرتز
حافظه داخلي : 16
مقدار RAM رَم : 3
پشتيباني از کارت حافظه جانبي : ندارد
صفحه نمايش : LCD فناوري IPS بازه‌ي سايز صفحه نمايش 5.0 تا 5.5 اينچ
اندازه : 5.0 اينچ
رزولوشن : 1920 × 1080 | Full HD
تراکم پيکسلي : 441پيکسل بر هر اينچ
تعداد رنگ : 16 رنگ
ساير قابليت‌های صفحه نمایش : قابلیت دریافت 5 لمس به صورت همزمان
شبکه هاي ارتباطي : 2G، 3G
فن‌آوري‌هاي ارتباطي : GPRS، EDGE، Wi-Fi، بلوتوث، راديو، OTG
بلوتوث : 4.0
فن‌آوري مکان‌يابي : A-GPS، GLONASS، Beidou|BDS
درگاه ارتباطي : microUSB v2.0
دوربين : 13.0 مگاپيکسل فناوري فوکوس AutoFocus مگاپيکسل
فلش : LED
فيلمبرداري : رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (2160p@30FPS) رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS) رزولوشن 720 × 1280 و سرعت 120 فریم بر ثانیه (720p@120FPS)
ساير قابليت‌هاي دوربين : دارای دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 سایز سنسور 1/3 اینچ (
دوربين سلفي : دارای سنسور با رزولوشن 8 مگاپیکسل دارای دریچه دیافراگم f/1.8 فیلمبرداری با رزولوشن 1920 × 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)
سيستم عامل : Android نسخه سيستم عامل 4.4 KitKat
پشتيباني از زبان فارسي : دارد
فرمت موسیقی : MP3، eAAC، WAV، Flac
فرمت ويديو : MP4، DivX، XviD، WMV، H.264
حس‌گرها : قطب‌نما (Compass)، شتاب‌سنج (Accelerometer)، مجاورت (Proximity)، فشارسنج (Barometer)، ژيروسکوپ (Gyro)
باتري قابل تعويض : ندارد
مشخصات باتري : باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 3080 میلی‌آمپر ساعت
ميزان شارژ آماده به کار : 280 ساعت
ساير قابليت‌ها : قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation With Dedicated Mic) مجهز به رابط کاربری MIUI 5.0
اقلام همراه گوشي : شارژر
پردازنده گرافیکی : Adreno 330 GPU
ارزش خرید دارد؟
امتیاز طراحی محصول : بررسی طراحی محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
امتیاز کیفیت محصول : بررسی کیفیت ساخت این محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
ارزش خرید محصول : امتیاز محصول نسبت به قیمت و امکاناتی که دارد
3.0
امتیاز نهایی این محصول : با بررسی طراحی، کیفیت و ارزش خرید محصول
3.0
بررسی نهایی
متوسط
بررسی سیستم ما در مورد این محصول تا به امروز این محصول را جزو محصولات متوسط ارزیابی کرده است.
ادامه ...
بر روی کاغذ، Mi 4 معامله عالی بنظر می آید، چنانکه دارای یک نمایشگر 5 اینچی 1080 پیکسل با تراشه قدرتمند Snapdragon 801، سه گیگابایت رم، دو جفت دوربین 8MP/13MP سونی در پشت/جلوی دستگاه، باتری با عمر طولانی 3080mAh است. اما، برچسب قیمت؟ این بهترین بخش است، دستگاه Mi 4 حداقل در چین معادل حدودی 320 دلار فروخته می شود.معرفی گوشي پرفروش شياومي مدل Mi4 + قیمت روز و معایب
پردازنده‌ی مرکزی این گوشی چهار هسته‌ی قدرتمند دارد و در آن از تراشه‌ی اسنپ دراگون 801 استفاده شده است. این سیستم پردازش پردازنده با 3 گیگابایت حافظه‌ی رم همراه شده است تا امکان اجرای نرم‌افزاری سنگین را فراهم کند. در بدنه از ترکیب پلاستیک و فلز استفاده کرده‌اند. این دستگاه 149 گرم وزن دارد. طول آن 139.2، عرضش 68.5 و ضخامتش 8.9 میلی‌متر است. با این ابعاد به یک صفحه‌نمایش LCD با فناوری IPS مجهز بوده که از توانایی دریافت چندین لمس هم‌زمان و نمایش 16 میلیون رنگ برخوردار است. رزولوشن این نمایشگر 1080 × 1920 پیکسل (Full HD) و تراکم پیکسل‌هایش 441 در هر اینچ است. دوربین اصلی گوشی، کیفیت و وضوح بالایی دارد. سنسور 13مگاپیکسلی آن عکس‌های فوق‌العاده‌ای ثبت می‌کند و می‌تواند با رزولوشن 2160 × 3840 پیکسل و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

درون جعبه

• شارژر دیواری
• کابل USB


طراحی
در حالی که تعدادی از تولیدکنندگان چینی در تلاش برای تقلید برداری از محصولات اپل می باشند، اما رویکرد متفاوتی با Xiaomi Mi4 ارائه شده است.
معرفی گوشي پرفروش شياومي مدل Mi4 + قیمت روز و معایب
بدنه پشت موبایل Xiaomi Mi 4

Mi 4 توسط یک قاب فولادی ضدزنگ بزرگ متمایز شده است. صفحه پشت قابل جابجای دستگاه از پلاستیک براق ساخته شده، اما جنس پلاستیک از نوع خوب بادوام می باشد. جلوی دستگاه دارای نمای کمی عمومی است، چنانکه تنها یک دوربین بزرگ همراه با کلیدهای ناوبری خازنی دیده می شود. لوگوی سنتی “Mi” شرکت هم در قسمت چپ-بالا دیده می شود، در کنار یک شکاف نسبتا بزرگ که برای سنسور مجاورت درنظرگرفته شده است. دستگاه از لحاظ ساختاری خوب آراسته شده، چنانکه در برابر ضربه های تصادفی و سقوط های کوچک تحمل ایستادگی را داشته باشد. این دستگاه در ابعاد 139.2x68.5x8.9 mm و وزن 149g ساخته شده است.

هر دو کلید پاور و ولوم در کناره راست قاب فولادی تعبیه بوده و بازخورد لمسی خوبی را فراهم می آورند. در سمت بالای دستگاه، جک صوتی 3.5mm و بلستر اینفرارد برای کنترل لوازم الکترونیکی منزل تعبیه شده است.
معرفی گوشي پرفروش شياومي مدل Mi4 + قیمت روز و معایب
صفحه نمایش

دستگاه شیائومی دارای نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن 1080x1920 IPS بوده که تراکم پیکسل 441ppi را ارائه می دهد. این پانل توسط شارپ یا JDI (یک سرمایه گذاری مشترک میان سونی، توشیبا و Hitachi) ساخته شده است. نمایشگر شفاف، روشن و جذاب است، اما کامل نیست.

در واقع حتی با پروفایل رنگ بهینه “Warm”، دمای رنگ نمایشگر 7392 کلوین اندازه گیری شده که از مقدار مرجع 6500 کلوین بالاتر است و تصاویر دارای اندکی رنگ متمایل به ارغوانی هستند. در واقع، با بالاتر بردن روشنایی نمایشگر، رنگ آبی بیش از حد نشان داده می شود. دقت رنگ نمایشگر با مقدار متوسط اندازه گیری شده 4.82 برای Delta E rgbcmy نیز ذره ای ضربه می خورد. در زبان غیر تکنولوژی به این معناست که سایه های مختلفی از رنگ های اصلی (قرمز، سبز و آبی) و فرعی (فیروزه‌ای، بنفش و زرد) بطور کلی هدف را خراب و بدنما می نمایند. خوشبختانه، در این حالت از رنگ، شما می توانید انتظار گامای مناسب 2.2 را داشته باشید.

اوج روشنایی نمایشگر دستگاه شیائومی، 490 نیت است که بسیار خوب می باشد. خوشبختانه، پوشش چند لایه شیشه تقریبا به همان اندازه نمایشگر Xiaomi Mi3 بازتابنده نبوده، بنابراین دید در فضای باز همچنان خوب است.

مشخصات کلی این گوشی :

ابعاد 8.9 × 68.5 × 139.2 ميلي‌متر
وزن 149 گرم
ساختار بدنه پلاستیک و فلز


تراشه Qualcomm Snapdragon 801 Chipset
پردازنده‌ي مرکزي Quad-Core Krait 400 CPU
نوع پردازنده 32 بيت
فرکانس پردازنده‌ي مرکزي 2.5 گيگاهرتز
پردازنده‌ي گرافيکي Adreno 330 GPU

حافظه داخلي 16 گيگابايت
مقدار RAM 3 گيگابايت

صفحه نمايش : 5.0 اينچی ال سی دی با فناوری IPS

تراکم پيکسلي 441 پيکسل بر هر اينچ
تعداد رنگ 16 ميليون رنگ
شبکه هاي ارتباطي 2G، 3G
قابلیت دریافت 5 لمس به صورت همزمان
رزولوشن عکس 13.0 مگاپيکسل
فيلمبرداري رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (2160p@30FPS)
نسخه سيستم عامل اندروید 4.4 KitKat

حس‌گرها ژيروسکوپ (Gyro)، شتاب‌سنج (Accelerometer)، فشارسنج (Barometer)، قطب‌نما (Compass)، مجاورت (Proximity)

باطری گوشی : غیرقابل تعویض
ميزان شارژ آماده به کار 280 ساعت

نظرات خریداران و برخی معایب :

#1
صفحه نمايش.دوربين.نرم افزار سخت افزار همه عاليه
شیاومی عالیه به روز رسانی کردم اندروید 6شد

#2
نداشتن 4G که زياد هم مهم نيست
عدم پشتيباني از حافظه جانبي

#3
گوشی فوق‌العاده‌ای هست خیلی فراتر از قیمتش هست
معایب : عدم اتصال به شبکه 4G

#4
حافظه داخلي کم
کارت حافظه نميخورد
فورجي نيست

#5
عالی از همه نظر سخت افزاری سیستم دوربین زیبایی آندروید قابل ارتقا 6 به قسمت بروز رسانی میروید و تا 2یا3 بار بروز میکنید عالی معتل نکن من 5بازی سنگین مثل جی تی ای آسفالت 8 فیفا 2015و غیره و حافظه ابری هم دارد یعنی فیلم های شخصی و غیره به آن فضا میرود و موقعی که تازه داشتید آن را دانلود میکنید و رد یاب و کنترل از راه دور فقط در بازی جی تی ای خیلی کم داغ میکند که در همه گوشی ها همین طور است عالی است

#6
من تازه گوشی Xiaomi Mi 4w (2014215) خریدم..
زدم فول شارژ شد ... از وقتی روشن کردم و فقط با روشن بودن وای فای بدون استفاده و در حالت اسکرین خاموش بعد از 1 ساعت و 16 دقیقه 6 درصد باطری خالی کرده!!!
این طبیعیه!؟؟؟؟

#7
سلام
یه ماهی هست 16 گیگ رنگ سفیده این گوشیو گرفتم به قیمت 870
تجربمو ازین گوشی میگم که دوستان تو خریدشون استفاده کنن
طراحی این گوشی دورش کاملا فلز و پشتش سرامیکه ضد خش و ضربه که تو دست سنگینه فوق العادس و حس خوبی میده ( البته من گوشیه سنگین دوس دارم ) اما اصلا حالت بد دستی نداره و خیلی راحته تو دست .. تو سایتم ننوشته صفحس گوریلا گلس 4 هست . با این قیمت عالیه ..
اولین کاری که کردم بخاطر سی پی یو عالیه این گوشی بازیه 2 گیگی گنگستر وگاسو ریختم که بسیار از نظر گرافیکی سنگینه جالبه که کمتر از 1 ثانیه اوردش بالا درصورتی که این بازی تو ال جی جی 5 دوستم اصلا بالا نیومد ، الان نزدیکه 50 برنامه و بازی نصب دارم که 12 گیگم پره اما همیشه 1.5 گیگ رم اجرایی باز دارم و همه چی بدونه لگ و هنگ اجرا میشه = این از سخت افزار این گوشی
دوربینش که اصلا لنگه نداره با 6 اس ایفون مقایسه کردم دوربین سلفی در یه حد ولی پشتش یه ذره ضعیف تره اما با تفاوت قیمت بین این دو خیلی هم عالیه ..
از اسپیکرش واقعا راضیم هم بلندیش هم کیفیتش بیس خیلی بالایی داره واقعا حیرت زدتون میکنه ..

خلاصه اینو بگم که عاشقه برند شیائومی شدم و اگه بخوام گوشیه بهتری بگیرم فقط سراغ می 5 همین کمپانی میرم تو خریدوتونم شک نکنین الکی نیست که 27 درصد مردم چین از این برند استفاده میکنن خیلی با کیفیته ..
امیدوارم تونسته باشم به عزیزان کمکی کرده باشم سوال دیگه هم بود در خدمتم ..
منبع : topinearth.ir - digikala.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.