ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جنجالی رسانه ای در کارخانه تولید کفش ایوانکا ترامپ

جنجالی رسانه ای در کارخانه تولید کفش ایوانکا ترامپیک فعال چینی که مشغول انجام تحقیقات درباره ادعاهای مربوط به نقض حقوق کارگران در کارخانه تولید کفش ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهوری آمریکا بود، بازداشت شد.

"دیده‌بان کارگری چین" یک نهاد حقوق بشری مستقر در آمریکا که هوآ هایفنگ به طور مخفی در آن کار می کرد، گفته است که او شاهد موارد اضافه کاری اجباری و پرداخت نشدن دستمزد مناسب به کارگران در این کارخانه بوده است.

"دیده‌بان کارگری چین" اعلام کرده که دو فعال دیگر که در حال تحقیقات بودند، گم شده‌اند.

گفته میشود این کارخانه همچنین برای مارک‌های دیگر از جمله کارل لاگرفلد، (Karl Lagerfeld)، کوچ (Coach) و ناین وست (Nine West) هم کالا تولید می‌کند.

"دیده‌بان کارگری چین" از رئیس جمهوری چین خواسته است برای آزادی آقای هایفنگ به چین اعمال فشار کند.

سازمان عفو ​​بین‌الملل خواستار آزادی همه فعالان شده که در این رابطه بازداشت شده‌اند. به گفته این سازمان بیم آن می رود که دو فعال ناپدید شده هم در بازداشت باشند.

ویلیام نی، پژوهشگر مسائل چین در سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه ای گفته است: "به نظر می رسد برخورد با این سه نفر تازه‌ترین مورد از برخورد با افرادی است که با سازمان‌های خارجی ارتباط دارند و از سوی مسئولان چینی هدف قرار گرفته اند.جنجالی رسانه ای در کارخانه تولید کفش ایوانکا ترامپ
تا کنون مقامات چینی، دفتر آقای ترامپ و یا نهاد های وابسته به ایوانکا ترامپ در این باره اظهار نظر نکرده اند.

"دیده‌بان کارگری چین" گفته است که آقای هوآ در استان جیانگشی به ظن استفاده غیر قانونی از تجهیزات استراق سمع دستگیر شده است اما این اتهام "هیچ پایه و اساس" ندارد.

لی کیانگ، مدیر اجرایی این گروه به بی بی سی گفت شرکت موسوم به گروه هواجیان که آقای هوآ در مورد آن تحقیقات انجام می داد "حقوق کارگران را نقض کرده است که شامل اضافه کاری اجباری، پرداخت دستمزد پایین تر از حداقل دستمزد قانونی چین، آزار لفظی کارگران توسط مدیران و نقض حقوق زنان می شود".

آقای لی گفت: در طول ۱۷ سال انجام تحقیقات مختلف در مورد کارخانه ها و شرکت های چینی "این نخستین بار است که یک محقق ما به اتهام ارتکاب جرم بازداشت می شود."

چین در سال های اخیر شاهد سرکوب مکرر فعالان حقوق کارگری و وکلای دفاع بوده است. بسیاری از این فعالان یا مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند یا بازداشت و زندانی شده اند.
جنجالی رسانه ای در کارخانه تولید کفش ایوانکا ترامپ
گفته می شود کالاهای برند کوچ از محصولات دیگر این کارخانه است
جنجالی رسانه ای در کارخانه تولید کفش ایوانکا ترامپ
کارخانه کفش ایوانکا در چین
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.