ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بازار جذاب و پرسود قاچاق لوازم آرایشی!!

بازار جذاب و پرسود قاچاق لوازم آرایشی!!ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌گوید که ۶۳ درصد لوازم آرایشی موجود در کشور از راه قاچاق وارد بازارهای ایران می‌شود.

رضا موسی زاده، معاون مدیرکل مبارزه با قاچاق پیشتر گفته بود که تنها در سال ۱۳۹۵ حدود ۱/۵ میلیارد دلار لوازم آرایش به صورت قاچاق وارد ایران شد.

به گفته موسی زاده، ریشه قاچاق در این بخش برگرفته از صرفه اقتصادی بالای قاچاق لوازم آرایشی است. آن‌گونه که آمار می‌گوید، گردش مالی لوازم آرایش در ایران سالانه حدود ‌دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار است و همین رقم ایران را پس از عربستان سعودی به‌ عنوان بزرگترین مصرف کننده لوازم آرایش در خاورمیانه معرفی می‌کند.

مترو مکانی برای فروش لوازم آرایش قاچاق

مترو یکی از همان مکان‌هایی است که بازار خرید و فروش مواد آرایشی بسیار داغ و پررونقی دارد. فروشندگانی که در طول یک سفر درون شهری همواره در حال سوار و پیاده شدن از قطارها و عرضه محصولات خود هستند و همیشه مشتریانی برای خود دارند.

مصطفی اسماعیلی، رئیس اداره بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو، چندی پیش در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره مصرف میزان قابل توجهی از لوازم آرایش قاچاق و غیراستاندارد هشدار داد ونسبت به فروش محصولات بهداشتی و آرایشی غیر مجاز در بسیاری از خطوط مترو و معابر عمومی انتقاد کرد.

اسماعیلی گفت که به طور طبیعی در محصولات آرایشی نظیر رژ لب، ریمل، کرم پودر و ... مقداری سرب وجود دارد، اما در محصولات غیر مجاز، میزان سرب بیش از حد استاندارد است.بازار جذاب و پرسود قاچاق لوازم آرایشی!!
افزایش ۱۰ درصدی عوارض گمرکی

تصمیم مجلس مبنی برافزایش ۱۰ درصدی عوارض گمرکی یکی از دلایلی است که به عقیده برخی از دست اندر کاران از جمله رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های شوینده، آرایشی و بهداشتی به افزایش ورود کالای قاچاق دامن زده است.

بختیار علم‌بیگی، چندی پیش به خبرگزاری ایسنا گفته بود که اگر قصد حمایت از تولید داخل وجود دارد باید منطقی باشد و با چنین راهکارهایی شاهد اثرگذاری نخواهیم بود.

در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ مصوب شد که ۱۰ درصد به عوارض گمرکی اعم از سود بازرگانی برای واردات لوازم آرایشی اضافه شود؛ اقدامی که به گفته بختیار علم‌بیگی منجر به افزایش قاچاق و تاثیرات منفی در این بخش خواهد شد.

رسول خضری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است که قاچاق کالای لوازم آرایشی که وارد کشور می شود از رقم اعلام شده توسط منابع ذیصلاح، بیشتر است. کالاهایی که اغلب آن‌ها تقلبی و فاقد استاندارد است.

به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی بیشترین قاچاق عمده کشور از جمله لوازم آرایشی با کانتینر و از طریق بنادر وارد کشور می‌شود.

خضری معتقد است که در حدود ۹۵ و نیم درصد قاچاق از طریق معابر رسمی وارد کشور می شود و تنها نیم درصد قاچاق و حتی کمتر از طریق معابر کولبری است. به گفته وی برای مبارزه با قاچاق لوازم آرایشی باید با شبکه‌های اصلی قاچاق که از طریق معابر رسمی به این کار اقدام می‌کنند مبارزه کرد.

علاوه بر خضری، محمد جعفر منتظری، دادستان کل ایران نیز چندی پیش دولت روحانی را به باد انتقاد گرفت و گفت که در بخش قاچاق کالا به کشور سهل انگاری می‌شود. به گفته منتظری، عبور دادن و رد کردن این تعداد کانتینر امر سهل و آسانی نیست.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.