ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

مهمترین مضرات بیش از اندازه ورزش کردن

مهمترین مضرات بیش از اندازه ورزش کردنهمه شما در مورد فواید ورزش و اثرات بسیار زیادی که بر روی سلامت ما می گذارد شنیده اید. از سلامت قلب و عروق گرفته تا تاثیرات مثبت روحی. اما هر چیزی اگر بیش از اندازه مصرف شود می تواند تاثیرات منفی بگذارد. ورزش کردن هم از این قضیه مستثنی نیست و می تواند باعث بوجود امدن مشکلات زیادی شود. بیش از اندازه ورزش کردن نه تنها هیچ تاثیر مثبتی بر روی شما نمی گذارد بلکه شما را از هدف اصلی که سلامتی می باشد نیز دور می کند. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را مهم ترین مضرات بیش از اندازه ورزش کردن آشنا کنیم.مهمترین مضرات بیش از اندازه ورزش کردن
از دست دادن آب بدن
یکی از مهم ترین مضراتی که بیش از اندازه ورزش کردن می تواند ایجاد کند از دست دادن آب بدن می باشد. وقتی شما در حال ورزش کردن هستید عرق می کنید و این تعریق به معنی این است که شما آب بدن خود را از دست داده اید. همچنین بدن ما برای سوخت و ساز و ایجاد انرژی برای ورزش کردن نیاز به آب دارد. پس این نکته را حتما به یاد داشته باشید که نه تنها در حین ورزش کردن، بلکه قبل از تمرینات نیز آب کافی بنوشید. اگر در حین ورزش کردن با عوملی مانند سرگیچه، گرفتگی عصلات یا تنگی نفس شدید، بهتر است به سرعت به ورزش کردن خاتمه بدهید.

اختلالات در خوابیدن
تا چند سال پیش تصور بر این بود که انجام دادن ورزش های سنگین در طول روز باعث می شود تا بدن شما خسته تر شود و در نتیجه شب ها شما راحت تر به خواب بروید. اما تحقیقاتی که در سال 2015 انجام شد، نتایجی متفاوت به همراه داشت. امروزه دانشمندان معتقدند که انجام ورزش های سنگین باعث می شود تا در بدن شما تغییرات هورمونی ایجاد شود و در نتیجه شما نتوانید شب ها به راحتی به خواب فرو بروید. در واقع دانشمندان اینگونه می گویند که هر چه شما بیشتر به بدن خود فشار بیاورید، بدن فرایند طولانی تری برای آرام شدن طی می کند و در نتیجه شما دیرتر می توانید بخوابید.

از دست دادن اشتها
کاهش اشتها همیشه چیز خوبی نیست. به عنوان مثال کسانی که از ورزش های سنگین استفاده می کنند، باید هر چه زودتر انرژی بدن خود را با غذا خوردن تامین کنند. تحقیقات نشان می دهد که بیش از اندازه ورزش کردن باعث می شود تا هورمون هایی که دستور غذا خوردن را می دهند کمتر ترشح شود و در نتیجه شما اشتهای خود را از دست بدهید. این موضوع در دراز مدت به ماهیچه ها و بافت های بدن آسیب می رساند و تمام زحماتی که کشیده اند را هدر می دهد.

بیماری های قلبی
ورزش کردن می تواند مانند یک شمشیر دو لبه عمل کند به عنوان مثال همیشه به ما می گفتند که ورزش یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامتی قلب می باشد ولی اگر شما بیش از اندازه ورزش کنید به قلبتان که یک اندام حیاتی است فشار وارد می شود و در نتیجه ممکن است باعث ایست قلبی شود. همچنین انجام ورزش های سنگین باعث می شود تا ما دچار تپش قلب نامنظم بشویم. نامنظم بودن تپش قلب مشکلاتی مانند لخته شدن خون را ایجاد می کند.

آسیب های ماهیچه ای
هدف بیشتر افراد از ورزش کردن ماهیچه سازی می باشد و دریغ از اینکه اگر در ورزش کردن، افراط کنید نتیجه ای عکس به دست می آید و ماهیچه های شما می سوزد. کسانی که از ورزش های سنگین استفاده می کنند حتما باید به بدن خود استراحت بدهند. بهترین برنامه برای کسانی که قصد دارند به حجم عضلات خود اضافه کنند این است که بعد از هر دوره یک ساعت ورزش سنگین، نیم ساعت به بدن خود استراحت بدهند.
منبع : / نویسنده : خاوری - رایان درمان - تصاویر : EmpowHER - Dr. Weil
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.