ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

چرا افراد سالمند نژادپرست‌ می شوند؟

چرا افراد سالمند نژادپرست‌ می شوند؟افراد سالمند نژادپرست‌تر هستند اما این بدان معنا نیست که آن‌ها متعلق به زمانی متفاوت از ما هستند. روان‌شناسان ادعا می‌کنند هر چه سن‌مان بالاتر می‌رود، احساس ناامنی و اضطراب بیشتری می‌کنیم.

دانشمندان می‌گویند تعلق‌خاطر به یک گروه به‌عنوان کسانی که می‌میرند، باعث به اشتراک‌گذاری پیش‌داوری در این افراد می‌شود.

دکتر «استیو تیلور» روان‌شناس دانشگاه «لیدز بِکِت» می‌گوید: وقتی به مرگ فکر می‌کنید، ترس به سراغ‌تان می‌آید و این واکنشی به اضطراب است که احساس تعلق و احساس محافظت را در یک هویت گروهی جدید تعریف می‌کند.

به گفته وی احساس اضطراب عمومی نیاز به هویت و تعلق‌خاطر را به وجود می‌آورد و درنتیجه باعث تهدید سایر گروه‌های اجتماعی توسط این افراد می‌شود.

به گفته دکتر «الیسون آبرامز»، روان‌درمانگر، در برخی موارد ناامنی ناشی از پیری نفرت به وجود آورده و فرد را در یک گروه اقلیت جای می‌دهد. نفرت از خود باعث می‌شود تا افراد در سایر گروه‌های اجتماعی را موردحمله قرار دهید. جالب اینجاست وقتی افراد مسن نظرات نادرستی اراده می‌دهند، افکار آن‌ها را متعلق به زمانی قدیمی می‌دانیم که بازمان ما متفاوت به نظر می‌رسند.

به گفته روان‌شناسان ادامه زندگی به‌صورت جدا بخشی از مشکل است و افرادی که با نگرش نژادپرستانه رشد کرده‌اند توانایی غلبه بر یادگیری منطقی را دارند که به گفته دکتر آبرامز سخنان نژادپرستانه‌ای که توسط شهروندان مسن بیان می‌شود، می‌تواند به دلیل کوچک شدن بخشی از مغز آن‌ها باشد.

تحقیقات دانشگاه کوئینزلند نشان می‌دهد قسمت جلویی مغز که اندیشه‌های ما را تنظیم می‌کند بر اثر کهن‌سالی کوچک شده و توانایی سانسور افکار نامناسب خود را از دست می‌دهند و درنتیجه دیدگاه‌های تهاجمی خود را به‌راحتی بروز می‌دهند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.