ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

جراح کلاهبردار، صدها زن را فریب داد

جراح کلاهبردار، صدها زن را فریب دادیک جراح پستان در بریتانیا که متهم شده بود برای کسب درآمد بیشتر، به انجام جراحی‌های غیرضروری روی بیماران خود دست زده است، در دادگاه مجرم شناخته شد. بر اساس گزارش‌ها، انتظار می‌رود که صدها شکایت دیگر از این پزشک ثبت شود.

در جلسه ای که برای رسیدگی به اتهامات ایان پترسون ۵۹ ساله برگزار شد، او در ۱۷ مورد به جرم آسیب رساندن عمدی به بیماران خود محکوم شناخته شد. در این پرونده، شکایت ۹ زن و یک مرد در شهر میدلندز غربی بریتانیا مطرح شده بود.

در جلسه دادگاه گفته شد که این جراح، هنگام ویزیت بیماران، خطرهای احتمالی سرطان را بزرگنمایی می‌کرد و حتی با دلایل من‌درآوردی، آنها را ترغیب می‌کرد که به جراحی تن دهند. او در چند مورد، مبالغ قابل توجهی دریافت کرده است تا جراحی‌های پرهزینه بیشتری انجام دهد.

دادستان این پرونده، آقای پترسون را متهم کرد که در طور دوره فعالیتش به عنوان پزشک جراح، صدها نفر را "مثله و ناقص" کرده، تشخیص‌های پزشکی اشتباه داشته است و به جراحی‌های غیرضروری دست زده که آثار فیزیکی و روانی دائمی بر جسم و روح بیماران گذاشته است.

آقای پترسون در طول دوره فعالیت خود به عنوان پزشک جراح، هزاران بیمار داشت و انتظار می‌رود که در پی حکم دادگاه اخیر، صدها بیمار دیگر هم از او شکایت کنند.

گروه مشاور حقوقی تامپسونز گفته است که هم‌اکنون دست‌کم ۳۵۰ زن به دنبال طرح شکایت هستند.

روند رسیدگی به پرونده ایان پترسون هفت هفته طول کشید و در جریان آن ۱۰ نفر از قربانیان در جلسه دادگاه حاضر شدند. این افراد از جمله بیمارانی بودند که این پزشک در فاصله سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۱ میلادی در دو بیمارستان خصوصی در میدلندز غربی، ویزیت و جراحی کرده بود.

یکی از وکلایی که در این پرونده قضایی فعال بود، این پرسش را مطرح کرده است که چطور این پزشک توانسته برای مدتی چنین طولانی، دور از چشم اداره سلامت همگانی بریتانیا مشغول کار خلاف خود باشد.

در این جلسه گفته شد که پترسون روی بیمارانی که تحت پوشش اداره سلامت همگانی (ان.اچ.اس) بودند، صدها جراحی غیرضروری کرده است و در نتیجه این حراجی‌ها، یکی از بیمارستان‌ها ناچار شده حدود ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار پوند غرامت پرداخت کند. جراح کلاهبردار، صدها زن را فریب داد
جید ادینگتون (Jade Edgington) که الان ۲۸ سال دارد، در ۱۶ سالگی متوجه یک توده در پستان خود شد و تا به ۱۹ سالگی برسد، تحت چهار جراحی قرار گرفت. اکنون به او گفته شده است که از این تعداد، سه جراحی به طور غیرضروری انجام شده است: "احساس می‌کنید به حق شما تجاوز شده است، به خودتان می‌گویید یک لحظه صبر کن! یعنی یک نفر بدون این که لازم باشد، بدن من را با چاقو بریده است؟"

کارون جانسون، یکی دیگر از بیماران ایان پترسون در جلسه دادگاه گفت: "ما به آقای پترسون اعتماد داشتیم... او برای ما خدا بود."

فرنسیس پرک هم در ۳۵ سالگی به مطب آقای پترسون رفت چون یک توده در پستانش پیدا کرده بود. به تازگی مادر و خواهر او بر اثر سرطان پستان درگذشته بودند. پزشک جراح به او گفت که باید با ماستکتومی هر دو پستان خود را با جراحی بردارد، وگرنه خود را در خطر ابتلا به سرطان قرار می‌دهد.

در نهایت، او یکی از پستان‌های خود را با جراحی برداشت، چون بیمه، جراحی هر دو پستان را پوشش نمی‌داد: "همیشه نگران این بودم که به خاطر انجام ندادن هر دو جراحی، سرطان بگیرم."

دوباره بعد از جراحی پستان، آقای پترسون متوجه توده‌هایی در پستان خانم پرک شد و به او گفت که این توده‌ها عادی به نظر نمی‌رسند. در نهایت، او به دلیل وجود همین توده‌ها تحت هشت عمل جراحی قرار گرفت.

اما واقعیت این است که خانم پرک نه تنها نباید تحت هیچیک از این جراحی‌ها قرار می‌گرفت، بلکه حتی لازم نبود که پستان خود را با جراحی بردارد.

او می‌گوید: "نفرت را در وجودم احساس می‌کنم. نفرت خالص. هیچوقت تصور نمی‌کردم بتوانم تا این حد از کسی متنفر باشم."

پلیس گفته است که تعدادی از بیماران آقای پترسون باور داشتند که او می‌خواست "نقش خدا" را بازی کند. در عین حال، انگیزه‌های مالی هم در آنچه رخ داد، نقش داشت.

او یک خانه تجملی در بیرمنگام، چندین ملک دیگر در کاردیف و منچستر، و یک خانه ییلاقی در آمریکا دارد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.