ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

فروش موبایل در بازار به شدت کاهش یافت!

فروش موبایل در بازار به شدت کاهش یافت!رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی گفت: از زمان اعلام تک نرخی شدن ارز و واردات با ارز 4200 تومانی 60 شرکت از ما درخواست مجوز خدمات کردند تا بتوانند تلفن همراه وارد کنند که اسامی 30 شرکت در لیست نهایی که ارز گرفته بودند وجود داشت.

مهدی محبی در خصوص واردات موبایل گفت: همه شرکت‌های وارد کننده موبایل موظف هستند که مجوز خدمات را از اتحادیه دریافت کنند و در لیستی که از سوی وزارت ارتباطات اعلام شد تمامی آن شرکت‌ها این مجوز را دریافت کرده بودند.

رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی ادامه داد: از زمان اعلام تک نرخی شدن ارز و واردات با ارز 4200 تومانی 60 شرکت از ما درخواست مجوز خدمات کردند تا بتوانند تلفن همراه وارد کنند که اسامی 30 شرکت در لیست نهایی که ارز گرفته بودند وجود داشت.

وی در خصوص افزایش قیمت در بازار با وجود ارائه ارز دولتی به وارد کننده‌ها گفت:جدا از اینکه عده‌ای از وارد کنندگان از این شرایط سوء استفاده کردند و با قیمت بالاتر محصولات خود را فروختند کاهش عرضه در بازار نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت داشت. وقتی نیاز بازار 3 میلیون گوشی است اما تنها اجازه واردات 700 هزار تلفن همراه داده می شود وضعیت بهتر از این نخواهد شد.

محبی تصریح کرد: مطابق قانون ما نمی‌توانیم در امور فروش دخالت کنیم و فقط در امور خدمات، اتحادیه ما می‌تواند پذیرای شکایت‌ها باشد.
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی ادامه داد: از موقعی که ارز تک نرخی شده است برخی از واردکنندها خدمات خود را به دیگر شرکت‌ها واگذار می‌کنند تا بتوانند سریع‌تر و با دردسر کمتری گوشی‌های خود را وارد کنند. در واقع به نوعی خدمات گوشی‌های خود را برون سپاری می‌کنند که این امر با اطلاع وزارت صنعت است.
محبی در خصوص وضعیت کسبه و فعالین این حوزه گفت:وضعیت واقعا خراب است و خرید و فروش به حداقل خود رسیده است علاوه بر کمبود کالا قدرت خرید مردم نیز با گرانی ارز کاهش داشته یعنی الان میزان فروش ما نسبت به دو ماه پیش 50 درصد کاهش داشته است ضمن آنکه با انتقال موبایل از گروه کالایی یک به سه عملا دولت نشان دادند که واردات این کالا برای آنها اهمیتی ندارد.
وی تصریح کرد: وضعیت فعالان در این حوزه هر روز بدتر می‌شود نه جنس به اندازه کافی هست و نه مردم توانایی خرید دارند الان چند ماه است که اصطلاحا کسبه از جیب می‌خورند و اگر این وضعیت همینطور ادامه پیدا کند مجبور به تعطیلی می‌شوند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.