ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

دادگاه ، جلوی حراج کتیبه‌های هخامنشی را گرفت

دادگاه ، جلوی حراج کتیبه‌های هخامنشی را گرفتدیوان عالی آمریکا، بالاترین مرجع قضایی این کشور، حکم دادگاهی را که پیش از این اجازه مصادره و فروش کتیبه‌های هخامنشی متعلق به ایران را داده بود، رد کرده است.

یک دادگاه تجدید نظر در شیکاگو بیش از سه سال پیش حکم داده بود که این آثار تاریخی ایران که در امانت دانشگاه شیکاگو بود، مصادره شود تا از محل فروش آن بیش از ۷۱ میلیون دلار به قربانیان آمریکایی یک انفجار انتحاری در بیت‌المقدس در سال ۱۹۹۷ غرامت پرداخت شود.

اما دیوان عالی آمریکا امروز چهارشنبه ۲۱ فوریه، سوم اسفند با هشت رأی در برابر صفر، حکم دادگاه تجدید نظر را رد کرده و به نفع دادگاه بدوی این پرونده رأی داده است. دادگاه بدوی قبلا امکان مصادره الواح هخامنشی و اشیاء تاریخی ایران را رد کرده بود.

در این جلسه دیوان عالی النا کیگن، یکی از ۹ قاضی دیوان غایب بود.

مسئولیت بمب‌گذاری‌های سپتامبر سال ۱۹۹۷ در یک مرکز خرید در بیت‌المقدس را جنبش فلسطینی حماس به عهده گرفته بود. در آن بمب‌گذاری‌ها پنج نفر کشته و دویست نفر زخمی شدند.

شکات پرونده از ابتدای روند دادرسی به دلیل آنچه آموزش و حمایت مالی و نظامی ایران از حماس خوانده‌اند، این کشور را در این حملات مقصر می‌دانستند و خواهان دریافت غرامت از محل توقیف دارایی‌های ایران در آمریکا بودند.

تصمیم دیوان عالی علاوه بر اهمیت سیاسی آن برای ایران و آمریکا، می‌تواند یک رویه حقوقی به جا بگذارد که باعث سخت‌تر شدن مصادره اموال و اشیاء تاریخی کشورها برای پرداخت غرامت به قربانیان حملات تروریستی خارج از خاک آمریکا شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.