ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

ماجرای دزدی سکه، طلای صد کیلویی

ماجرای دزدی سکه، طلای صد کیلویییک سکه طلای صد کیلویی به ارزش اسمی حدود یک میلیون دلار /61,375,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) از موزه "بوده" در برلین به سرقت رفت. سارقان این سکه بی‌همتا را شبانه از محفظه‌اش خارج کرده و دزدیدند. بر این سکه بزرگ تصویری از ملکه الیزابت دوم نقش بسته است.

یک سکه طلا با ارزش اسمی تقریبا یک میلیون دلار از موزه "بوده" (Bode-Museum) در شهر برلین به سرقت رفت. به گزارش پلیس آلمان، سارقان توانسته‌اند این سکه‌ی حدودا ۱۰۰ کیلویی را شبانه از محفظه‌اش خارج کرده و بدزدند.ماجرای دزدی سکه طلای صد کیلویی
ارزش واقعی این سکه بسیار بیش از ارزش اسمی آن و حدود 4 میلیون دلار /245,500,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) برآورد می‌شود. این سکه که نام "برگ بزرگ افرا" را بر خود دارد، از طلای ناب ساخته شده است.

این سکه بزرگ طلا ضخامتی ۳ سانتی‌متری و قطری ۵۳ سانتی‌متری دارد و تصویری از ملکه الیزابت دوم بر آن نقش بسته است. گفته شده که "برگ بزرگ افرا" به عنوان امانت به موزه "بوده"ی برلین سپرده شده است. موزه "بوده" به خاطر کلکسیون بیش از ۵۴۰ هزارتایی سکه‌هایش شهرتی جهانی داشته و یکی از بزرگترین مجموعه‌های سکه‌شناسی جهان محسوب می‌شود.

هنوز درباره سارق یا سارقان و چگونگی سرقت اطلاعاتی منتشر نشده است. بر اساس تحقیقات تاکنونی، سارقان در ساعات آغازین بامداد از طریق یکی از پنجره‌های موزه وارد ساختمان شده‌اند. به دلیل وزن بالای سکه، پلیس حدس می‌زند که سرقت توسط بیش از یک نفر صورت گرفته باشد.

بررسی آثار جرم

یکی از سخنگویان پلیس به روزنامه آلمانی "دی ولت" گفته است که عملیات سرقت بایستی بین ساعت ۳ و ۲۰ دقیقه و ۳ و ۴۵ دقیقه بامداد دوشنبه (۲۷ مارس/ ۷ فروردین) انجام گرفته باشد. در نزدیکی موزه یک نردبان هم پیدا شده است. مأموران اینک در حال بررسی این امر هستند که آیا سارقان از این نردبان برای ورود به موزه استفاده کرده‌اند یا خیر. پلیس در این مورد که آیا پنجره موزه به دزدگیر مسلح بوده و اگر بوده آیا توسط سارقان خنثی شده بوده، سکوت کرده است.

بنیاد "میراث فرهنگی پروس" نیز هیچ موضعی نگرفته و تنها ابراز امیدواری کرده که "هر چه سریع‌تر" ابهام‌ها برطرف شود. حال کار اداره آگاهی برلین آغاز شده است. کارشناسان سرقت‌های هنری این اداره تحقیقات را در دست گرفته‌اند و در حال بررسی آثار جرم در محل هستند.

ثبت‌شده در کتاب رکوردهای گینس

سکه‌ی به سرقت‌رفته از دسامبر سال ۲۰۱۰ در موزه "بوده" برلین در معرض دید عموم قرار گرفته است. طبق اطلاعات موزه "بوده"، این سکه سوم ماه مه ۲۰۰۷ از سوی ضرابخانه سلطنتی کانادا به این موزه سپرده شده است. سکه‌ی موسوم به "برگ بزرگ افرا" به خاطر عیار بالای طلایش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

موزه "بوده"، تأسیس‌شده در سال ۱۹۰۴ میلادی، موزه‌ای در جزیره موزه‌های برلین، پایتخت آلمان است و در فهرست میراث فرهنگ جهانی یونسکو قرار دارد. این موزه در اکتبر ۲۰۰۶ پس از حدود شش سال تعمیر و مرمت بازگشایی شد. مرمت این عمارت تاریخی ۱۵۲ میلیون یورو خرج برداشت که هزینه‌ی آن از خزانه دولتی پرداخت شد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.