ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

اینترنت 4G به افغانستان رسید

اینترنت 4G به افغانستان رسیدیک شرکت خصوصی مخابراتی در افغانستان برای اولین بار در این کشور خدمات اینترنتی ۴ جی را ارائه می‌کند.

ارائه این خدمات امروز پنجشنبه ۱۴ ثور (اردیبهشت) از سوی شرکت افغان بی‌سیم در کابل آغاز شد.

امین رامین رئیس شرکت مخابراتی افغان بی‌سیم می‌گوید سرعت اینترنت ۴ جی این شرکت به گونه اوسط ۷۲ مگابایت در ثانیه می‌باشد.

به گفته وی، خدمات اینترنتی ۴ جی اکنون در پنجاه محل در شهر کابل آغاز شده و پس از فعال شدن ۱۱۰ محل دیگر در کابل، به زودی به سراسر افغانستان توسعه خواهد یافت.

او از میزان سرمایه گذاری برای شروع این خدمات و قیمت این خدمات معلومات ارائه نکرد اما تاکید کرد که خدمات آنها ارزان‌تر و سریع‌‍تر نسبت به گذشته خواهد بود.

قرار معلومات وی، این شرکت سه سال پیش ارائه خدمات اینترنتی ۳ جی را با سرعت ۳۶ م گابایت در ثانیه با سرمایه گذاری ۳.۵ میلیارد افغانی به مشترکین‌اش آغاز کرده بود.

اکنون افزون بر دو شرکت دولتی افغان تیلی کام و سلام، شرکت‌های خصوصی روشن، اتصالات و ام تی ان نیز در افغانستان خدمات اینترنتی ۳ جی به مشترکین‌شان ارائه می‌کنند.

نجیب الله عزیزی رئیس اداره تنظیم خدمات مخابراتی وزارت مخابرات افغانستان نیز در مراسم امروزی گفت آغاز خدمات اینترنتی ۴ جی، گام مهم در راستای انکشاف زیربنا و توسعه خدمات می‌باشد که نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان خواهد داشت.

او افزود که اکنون خدمات مخابراتی در افغانستان هم ردیف با کشورهای منطقه شده است.

وی تاکید کرد که شرکت‌های مخابراتی باید خدمات‌شان را با کیفیت و با معیارهای مشخص ارائه کنند و اداره تنظیم خدمات مخابراتی به اساس قانون، بر کار آنها نظارت دارد و از حقوق استفاده کنندگان دفاع می‌کند.

وی گفت که شرکت‌هایی که مشترکین آنها از خدمات‌شان شاکی باشند و مشکلات در خدمات‌شان ثابت شود، از سوی این اداره جریمه می‌شوند.

آقای عزیزی افزود که وزارت مخابرات کوشش دارد تا عرضه خدمات بهتر و ارزان‌تر را برای مشترکین اینترنت در افغانستان از طریق فراهم آوری زمینه رقابت سالم، تامین بسازد.

آغاز خدمات اینترنتی ۴ جی در افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که مشترکین خدمات ۳ جی در این کشور از سرعت و کیفیت این خدمات شاکی هستند.

مقامات وزارت مخابرات در افغانستان می‌گویند اکنون شمار مشترکین اینترنت در افغانستان ۴ میلیون هستند که در ۵ سال امیدوارند به ۱۵ میلیون افزایش یابد.

شرکت‌های مخابراتی در افغانستان از طریق فایبر نوری خدمات اینترنتی را عرضه می‌کنند.

شبکه فایبر نوری در حال حاضر در ۲۳ ولایت افغانستان تمدید شده و از طریق آن افغانستان در حال حاضر به شبکه‌های اینترنتی کشورهای پاکستان، ایران، ترکمنستان، تاجکستان و ازبکستان وصل شده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.