ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

کمبود مسافر در هتلهای مشهد، پس از حمله به سفارت عربستان

کمبود مسافر در هتلهای مشهد، پس از حمله به سفارت عربستانمشهد که بیشترین و مجهزترین هتل‌های ایران را دارد، با کمبود مسافر روبروست. یک مقام صنفی حمله "عوامل غیرمسئول" به سفارتخانه و کنسولگری عربستان را دلیل این رکود می‌داند.

سالانه بیش از یک و نیم میلیون مسافر از کشورهای عربی، به ویژه عربستان سعودی و بحرین، به شهر مشهد سفر می‌کردند، اما اکنون بیشتر هتل‌های مشهد خالی مانده‌اند.

رئیس اتحادیه هتل‌داران مشهد در گفت‌وگو با بخش اقتصادی خبرگزاری کار ایران (ایلنا) حمله به سفارت عربستان را دلیل اصلی پرهیز مسافران عرب از سفر به ایران دانسته است.

او می‌گوید: «ما سالانه پذیرای بیش از یک و نیم میلیون مسافر عربی بودیم به طوری‌که شرکت‌های توریستی کشور عربستان و بحرین اقدام به اجاره سالیانه هتل‌های ۵ ستاره می‌کردند و بیش از ١٠ هتل در مشهد توسط تاجران عرب اجاره شده بود.»

او افزوده است که کسادی توریسم و کاهش شمار مسافران خارجی بر وضعیت اقتصادی شهر آسیبی محسوس وارد کرده است.

یکی دیگر از فعالان هتلداری در شهر مشهد به خبرنگار اقتصادی "ایلنا" گفته است: «٣٠ درصد گردش نقدینگی در صنعت توریسم مشهد توسط مسافران عرب تامین می‌شد و با توجه به مشکلات سفارت عربستان و اتفاقات پس از آن دیگر این نقدینگی وجود خارجی ندارد».

او ادامه می‌دهد: «پس از به آتش کشیده شدن سفارت، علاوه بر شیعیان عربستان ، شیعیان کشورهای کویت، بحرین و امارات نیز از سفر به مشهد خودداری می‌کنند».

او درباره‌ی رفتار توریستی مسافران عرب می‌گوید: «به طور کلی مسافران عرب برای همه چیز خوب خرج می‌کنند و بهترین سرویس را انتخاب می‌کنند. به طور تقریبی یک خانواده ۴نفره‌ی عرب در مدت یک هفته اقامت فقط برای هزینه اقامت و خورد و خوراک ۵ هزار دلار هزینه می‌کنند.»
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.