ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

مایکروسافت تولید کینکت را پس از 7 سال متوقف می کند

مایکروسافت تولید کینکت را پس از 7 سال متوقف می کندطبق گزارشی که وب‌سایت فست‌کمپانی منتشر کرده است، بالاخره کینکت به پایان راه خود رسید و مایکروسافت از این پس دیگر به تولید این دستگاه نمی‌پردازد. این دستگاه از نوامبر سال ۲۰۱۰ که برای عموم عرضه‌ شد، به موفقیت فروش ۳۵ میلیون واحدی دست یافت. همچنین به‌ لطف استفاده از کینکت در ایکس‌باکس ۳۶۰، این دستگاه توانست لقب پرفروش‌ترین محصول مصرفی را در سال ۲۰۱۰ از آن خود کند.

از زمان عرضه‌ی عمومی این دستگاه، کینکت توانست محبوبیت زیادی بین اقشار مختلف جامعه برای خود دست‌و‌پا کند. به‌عنوان مثال، هکرها برای ردیابی حرکات بدن، استفاده‌ی فراوانی از این دستگاه داشتند.

پس از ایکس‌باکس ۳۶۰، نوبت به عرضه‌ی ایکس‌باکس وان رسید. مایکروسافت همرمان با عرضه‌ی کنسول نسل هشتمی خود تلاش‌های فراوانی کرد تا کینکت را در مرکز توجه مخاطبان قرار دهد؛ اما به‌دلیل قیمت بالای کنسول ایکس‌باکس وان در زمان عرضه، انتظارات مایکروسافت به نتیجه نرسید؛ از این‌رو ردموندی‌ها مجبور به حذف کینکت از ایکس‌باکس شدند. بعدتر که نسخه‌ی بهبودیافته‌ی ایکس‌باکس وان با نام ایکس‌باکس وان اس روانه بازارها شد، اتصال کینکت به این کنسول حتی دشوارتر شد و برای استفاده از آن مجبور به خرید دانگل‌های جداگانه بودید. همین اتفاق خبر از عدم حضور کینکت در چشم‌انداز آینده‌ی مایکروسافت می‌داد.
معرفی شرکت مایکروسافت (Microsoft Corporation) غول فناوری جهان
باوجود اینکه از این پس دیگر اثری از نسخه‌های جدید کینکت در بازار نخواهد بود؛ اما ردپای آن را می‌توان در محصولات جدید مایکروسافت مشاهده کرد. به‌عنوان نمونه، هدست واقعیت افزوده هولولنز برای سنجش عمق میدان، از بسیاری از تکنولوژی‌های استفاده‌شده در کینکت بهره می‌برد. همچنین دستگاه‌های جدید ویندوز ۱۰ که از فناوری ویندوز هلو استفاده می‌کنند، برای تشخیص چهره‌ی کاربر از حسگرهای کینکت استفاده خواهند کرد. حتی شاهد برخی دیگر از تکنولوژی‌های تشخیصی این دستگاه در هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوز ۱۰ نیز هستیم.

اگرچه هدف ابتدایی از تولید کینکت تنها جنبه‌ی سرگرمی داشته؛ اما اکنون علاوه بر ایکس‌باکس، می‌توان شاهد استفاده‌ی آن در زمینه‌های علمی نیز بود. برای نمونه‌، محققان علم اعصاب‌ و روان برای تحقیقات خود استفاده‌ی زیادی از این دستگاه می‌کنند.

اپل به‌عنوان آخرین شرکت مطرح حوزه‌ی فناوری، در نسخه‌ی گران‌قیمت آیفون ۱۰، برای تشخیص چهره‌ی کاربر از برخی تکنولوژی‌های کینکت استفاده کرده است. از این‌رو تأثیری که طلوع و غروب کینکت بر دنیای فناوری گذاشته و خواهد گذشت، به‌هیچ عنوان قابل کتمان نخواهد بود.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.