ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی جهان!

پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی جهان!فهرست پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی مقاله‌ای است که بررسی آماری میزان فروش و اقبال عمومی در باره کنسول‌های بازی ویدئویی می‌پردازد. فهرست پایین دربرگیرنده کنسول‌های معمول و کنسول بازی دستی هستند :

*در این فهرست خبری از کنسول ایکس باکس وان مایکروسافت نیست، چون این کنسول با فروش 25 الی 30 میلیون دستگاه تا پایان سال 2017، در رده هفدهم پرفروش ترین ها قرار دارد.پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی جهان!

1

- پلی‌استیشن ۲ (PlayStation 2) شرکت سونی
سال عرضه به بازار : 2000
تعداد دستگاه‌های فروخته شده : بیش از 155 میلیون


پلی استیشن ۲ (به انگلیسی: PlayStation 2) [مخفف: PS2] دومین کنسول خانگی بازی ویدئویی از شرکت سونی است که دنباله کنسول موفق پلی‌استیشن و قبل از پلی‌استیشن ۳ در سری پلی‌استیشن است. خبر ساخته شدن آن در مارس سال ۱۹۹۹ داده شد و یک سال بعد در ژاپن منتشر شد. رقبای اصلی این کنسول، کنسول‌های سگا دریم‌کست، اکس‌باکس و نینتندو گیم‌کیوب بودند.

PS2 از نسل ششم کنسول‌های بازی هست و پرفروش‌ترین کنسول خانگی تاریخ است، با فروش بیش از ۱۴۰ میلیون نسخه تا ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۰۹. در سال ۲۰۰۵ پلی استیشن ۲ سریع‌ترین کنسولی شد که توانسته بود ۱۰۰ میلیون نسخه روانه بازار کند. پس از بیش از ۱۲ سال از عرضه این کنسول، سونی فروش جهانی آن را در چهارم ژانویه ۲۰۱۳ میلادی متوقف کرد.
پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی جهان!

2- Nintendo DS

/ نینتندو دی‌اس
سال عرضه به بازار : 2004
تعداد دستگاه‌های فروخته شده : 154.02 میلیون

نینتندو دی. اس نام کنسول دستی ساخت شرکت نینتندو است که در سال ۲۰۰۴ به بازار ارایه شد. این کنسول دارای دو صفحه نمایش ال سی دی می‌باشد که از صفحه پایین به عنوان تاچ اسکرین استفاده می‌شود. در اغلب بازیها با حرکت قلم روی این صفحه بازی انجام می‌شود.

در سال ۲۰۰۶ شرکت نینتندو نسخه جدیدی از این سیستم به نام دی. اس لایت را به بازار داد که نسبت به طرح اولیه باریکتر و سبکتر و دارای صفحه نمایش پر نور تری است.

در سال ۲۰۰۸ نینتندو طرح جدیدی از این کنسول به نام دی.اس. آی را به بازار داد که کمی باریکتر از دی. اس لایت بوده و دارای صفحه‌های کمی بزرگتر می‌باشد و همچنین مجهز به دو دوربین می‌باشد که می‌توان از آنها برای نرم‌افزارهای تفریحی مخصوص این سیستم و همچنین در آینده در برخی بازیها بهره گرفت.

در سال ۲۰۰۹–۲۰۱۰ نینتندو باز هم نسخه دیگری به نام دی.اس. آی اکس ال را به بازار معرفی کرد که دارای صفحه نمایشهای بزرگتر از دی.اس. آی می‌باشد.

این سیستمها از نظر قدرت تفاوتی با هم نداشته و تفاوت‌های آنها به غیر از شکل ظاهری محدود به وجود دوربین و دیگر تغییرات جزیی می‌باشد.

سیستمهای دی. اس رقیب سیستم قابل حمل سونی PSP می‌باشند و در سرتاسر جهان با موفقیت و فروش چشمگیری روبرو بوده‌اند. از ویژگیهای سیستم نینتندو دی. اس داشتن طیف وسیعی از نرم‌افزار و بازی برای هر قشر و هر سن و سال می‌باشد و از بازیهای تقویت حافظه و بازهای کلاسیک مثل شطرنج و پوکر و جدول تا بازیهای اکشن و شوتر و آر.پی. جی و حتی آموزش آشپزی و… را شامل می‌شود.
پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی جهان!
3- گیم بوی/گیم بوی کالر (

Game Boy Game Boy Color

)
سال عرضه به بازار : 1989 و 1998
تعداد دستگاه‌های فروخته شده : 118.69 میلیون

گیم بوی نام یک نوع کنسول بازی دستی با صفحه سیاه سفید ساخته شده توسط شرکت نینتندو است که در سال ۱۹۸۹ به قیمت ۸۰ دلار وارد بازار شد. گیم بوی اولین کنسول دستی موفق و همچنین پایه‌گذار سری کنسولهای موفق گیم بوی بود. فروش این کنسول در سراسر جهان به ۷۵ میلیون نسخه رسید.

بازی‌های گیم بوی

در بسته گیم بوی یک بازی تتریس مجانی قرار داشت و مردم اکثراً آن را بخاطر همین بازی می‌خریدند. از جمله بازی‌های دیگر آن سری بازی‌های موفق پوکمون بود که بعد از مدتی تبدیل به پرفروش‌ترین بازی این دستگاه شد.
پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی جهان!
4- پلی‌استیشن (

PlayStation

)
سال عرضه به بازار : 1994
تعداد دستگاه‌های فروخته شده : 102.49 میلیون

تاریخچه این کنسول از سال ۱۹۸۸ شروع می‌شود. زمانی که سونی و نینتندو قصد دارند با همکاری هم طرح لوح ویژه [Super disc] را پیاده کنند. لوح ویژه یک سی‌دی رام برای کنسول سوپر نینتندو بود؛ ولی به هر شکل این دو شرکت از هم جدا شدند و لوح ویژه برای کنسول جدید نینتندو ساخته نشد؛ ولی سونی در سال ۱۹۹۱ با تغییرات و ویرایش‌هایی روی لوح ویژه آن را در کنسول جدید خود یعنی پلی‌استیشن جای داد. ایده خود کنسول پلی‌استیشن در سال ۱۹۹۰ توسط کن کوتاراگی مطرح شد.

فقط دویست واحد از اولین مدل پلی‌استیشن که قابلیت اجرای کارتریج‌های سوپر نینتندو را هم داشت، توسط سونی ساخته شد. اولین مدل این کنسول به صورت چند رسانه‌ای و چند منظوره طراحی شد. علاوه بر اجرای بازی‌های سوپر نینتندو، می‌توانست سی‌دی‌های صوتی و اطلاعات گرافیکی را بخوبی بخواند. با رایانه‌های شخصی هم سازگار بود. در سال ۱۹۹۴ نوع دیگری از پلی‌استیشن با عنوان پی‌اِس‌ایکس عرضه شد که با بازی‌های سوپر نینتندو سازگار نبود و فقط بازی‌های مبتنی بر سی‌دی رام را اجرا می‌نمود. این تصمیمات موجب شد پلی‌استیشن بهترین فروش در بین کنسول‌های نسل خود را داشته باشد و تا ۲۰ ژوئیه ۲۰۰۸ بالغ بر ۱۰۲ میلیون دستگاه از آن به فروش برسند.
پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی جهان!
5- نینتندو وی (Wii Nintendo)
سال عرضه به بازار : 2006
تعداد دستگاه‌های فروخته شده : 101.63 میلیون

وی (به ژاپنی ウィー, Wī - به انگلیسی Wii) یک کنسول بازی خانگی نسل هفتم است که توسط نینتندو در ۱۹ نوامبر ۲۰۰۶ عرضه شد. وی به عنوان کنسول بازی نسل هفتم رقیب اصلی ایکس‌باکس ۳۶۰ از مایکروسافت و پلی استیشن ۳ از سونی است. نینتندو گفته‌است که این کنسول برای استفاده افراد بیشتری نسبت به دو رقیب خود طراحی شده. تا آوریل ۲۰۱۱ وی با فروش بالاتر از دو رقیب خود پلی استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ پرفروشترین کنسول نسل خود به‌شمار می‌رود، و در دسامبر ۲۰۰۹ رکورد پرفروشترین کنسول بازی را در آمریکا طی یک ماه شکسته‌است.
یک ویژگی مشخص این کنسول، کنترلر وایرلس آن، وی ریموت، است که می‌تواند به عنوان یک وسیله اشاره کننده دستی به کار رود و حرکات را در فضای سه‌بعدی تشخیص دهد. یکی دیگر از مشخصات به کار رفته در این کنسول وی‌کانکت۲۴ است، که قابلیت دریافت پیام و آپدیت را در زمانی که سیستم در حالت آماده به کار باشد، را دارد.

وی پنجمین کنسول خانگی نینتندو و جانشین نینتندو گیم‌کیوب است که به‌طور کامل قابلیت سازگاری عقبرو را با تمامی بازی‌ها و بیشتر لوازم جانبی گیم‌کیوب دارد. نینتندو نخستین بار در مورد این کنسول در نشست خبری نمایشگاه الکترونیک اکسپو ۲۰۰۳ سخن گفت و بعدها در نمایشگاه الکترونیک اکسپو ۲۰۰۵ از آن پرده‌برداری کرد. مدیرعامل شرکت نینتندو ساتورو یاواتا یک نمونه اولیه از وی ریموت را در سپتامبر ۲۰۰۵ در نمایشگاه بازی توکیو نشان داد. در نمایشگاه الکترونیک اکسپو ۲۰۰۶، وی برای نخستین بار چندین جایزه را از آن خود کرد. در ۸ دسامبر ۲۰۰۶ وی فروش خود را در چهار بازار کلیدی به‌طور کامل آغاز کرد.
پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی جهان!
6- اکس‌باکس ۳۶۰ (Xbox 360 Microsoft)
سال عرضه به بازار : 2005
تعداد دستگاه‌های فروخته شده : 84 میلیون

اکس‌باکس ۳۶۰ در تاریخ ۲۲ نوامبر سال ۲۰۰۵ وارد بازار شد، در ابتدا تیم توسعه‌دهندهٔ کنسول‌های بازی در شرکت مایکروسافت تصمیم داشت کنسول XBOX ۳۶۰ را با نام زنون (Xenon) یا XBOX ۲ به بازار معرفی کند، اما شرکت مایکروسافت برای این‌که طیف اثرگذاری این محصول را بیشتر برای مردم نمایان کند، نام اکس‌باکس ۳۶۰را بر آن نهاد.

عدد ۳۶۰ با توجه به لگوی رسمی کنسول می‌تواند واحد درجه داشته باشد که می‌خواهد مفهوم دربرگیرنده را برای کاربر خود القا کند. به این معنا که کاربر خود را در مرکز دنیای ساختگی توسط این کنسول حس خواهد کرد.
پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی جهان!
7- سونی پلی‌استیشن ۳ (PlayStation 3)
سال عرضه به بازار : 2006
تعداد دستگاه‌های فروخته شده : 83.8 میلیون

پلی‌استیشن ۳ سومین کنسول خانگی شرکت سونی کامپیوتر انترتینمنت از سری پلی‌استیشن است که در ادامه موفقیت‌های پلی‌استیشن ۲ به بازار عرضه شد. این کنسول از هفتمین نسل کنسول‌های بازی ویدئویی است و در ۱۱ نوامبر ۲۰۰۶ در ژاپن و ۱۷ نوامبر ۲۰۰۶ در آمریکا و ۲۳ مارس ۲۰۰۷ در اروپا و استرالیا به‌طور رسمی وارد بازار شد.

پلی‌استیشن ۳ در نسل هفتم کنسول‌های بازی ویدئویی، رقیب کنسول‌های اکس‌باکس ۳۶۰ از شرکت مایکروسافت و وی از شرکت نینتندو محسوب می‌شود که با داشتن مجموعه بازی‌های انحصاری بزرگی همانند خدای جنگ، کیل‌زون و آنچارتد توانست جایگاه محکمی را برای خود فراهم کند. پلی‌استیشن ۳ با داشتن امکانات چندرسانه‌ای مختلف نظیر گالری تصاویر، ویرایشگر ویدئو، پخش کننده آهنگ در فرمت‌های مختلف و همچنین پشتیبانی از دیسک بلوری، توانست طیف وسیعی از کاربران با نیازهای مختلف را به سمت خود جلب کند.
پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی جهان!
8- پلی‌استیشن همراه (پرتابل) PlayStation Portable
سال عرضه به بازار : 2004
تعداد دستگاه‌های فروخته شده : 82 میلیون

پِلی‌استیشن همراه یا پی‌اس‌پی (به انگلیسی: PlayStation Portable به اختصار: PSP)[۴] نوعی کنسول بازی‌ست که سرگرمی‌های رایانه‌ای سونی آن را ساخته و عرضه کرده‌است.[۵] این کنسول بازی قابلیت همراه دارد و می‌توان بازی‌های زیادی رویش انجام داد.

از دیگر ویژگی‌های پلی‌استیشن همراه می‌توان به صفحهٔ نمایش بزرگ، گرافیک بالا، استفاده از دیسک‌های نوری، داشتن ورودی کارت حافظه و قابلیت اتصال به پلی استیشن ۴ پلی‌استیشن ۳، پلی استیشن ۲ و اینترنت اشاره کرد.
پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی جهان!
9- نینتندو گیم بوی ادونس (Game Boy Advance Nintendo)
سال عرضه به بازار : 2001
تعداد دستگاه‌های فروخته شده :81.51 میلیون

گیم بوی اَدوَنس (به انگلیسی: Game Boy Advance که گاهی به اختصار GBA خوانده می‌شود) نام یک کنسول بازی دستی ۳۲ بیتی است که توسط شرکت نینتندو طراحی و تولید شده‌است. این سامانه، جانشین گیم بوی کالر است.

گیم بوی ادوانس در ۲۱ مارس سال ۲۰۰۱ در ژاپن، در ۱۱ و ۲۲ ژوئن همان سال در آمریکای شمالی و اروپا-استرالیا و در ۸ ژوئن ۲۰۰۴ در جمهوری خلق چین انتشار یافت.

در سال ۱۹۹۶، مجله‌هایی چون توتال (شماره‌های ۵۳ و ۵۴) و گیم اینفورمر (شماره ژوئیه) گزارش‌هایی از خصوصیات گیم بوی جدید با اسم رمز پروژه آتلانتیس ارائه دادند. اگرچه تاریخ انتشاری که برای آن حدس زده می‌شد (۱۹۹۷) گواه بر شباهت زیاد دستگاه جدید به سلف خود گیم بوی کالر می‌بود، اما دستگاه را دارای خصوصیاتی چون «پردازنده ۳۲ بیتی» و «امکان بازی در هرجا و روی دست» می‌دانستند.
پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی جهان!
10- پلی استیشن فور شرکت سونی (PlayStation 4)
سال عرضه به بازار : 2013
تعداد دستگاه‌های فروخته شده : 73.6 میلیون
معرفی کنسول بازی پلی‌استیشن فور (PlayStation 4 یا PS4)
پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی جهان!
11- نینتندو ۳دی‌اس (Nintendo 3DS)
سال عرضه به بازار : 2011
تعداد دستگاه‌های فروخته شده : 68.98 میلیون

نینتندو ۳دی‌اس (به انگلیسی: Nintendo 3DS) نوعی کنسول بازی دستی است که شرکت نینتندو آن را ساخته. این کنسول جایگزین خانواده دی اس و دی اس آی می باشدکه در ۲۳ مارچ ۲۰۱۰ در نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۰ معرفی شد و در ۲۶ فوریه ۲۰۱۱ در بازار ژاپن ارایه گردید از قابلیت‌های این کنسول نمایش بازی‌ها به صورت برجسته‌بینی بدون نیاز به عینک سه‌بعدی می‌باشد و دارای دو نمایشگر خواهد بود و ویژگی تاچ اسکرین (صفحه لمسی) دارد از حیث کیفیت جلوه‌های گرافیکی اچ‌دی مشابه کنسول‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ و پلی‌استیشن ۳ عمل می‌کند. نینتندو قصد دارد با عرضهٔ کنسول بسیار قدرتمند سه‌دی‌اس، کنسول دستی پلی‌استیشن همراه و آی‌پاد را پشت‌سر بگذارد، پروفسور لایتون و نقاب معجزه پرفروشترین بازی این کنسول در زمان عرضه اولیه آن می‌باشد که ۱۱۹۵۹۱ نسخه را در زمان فروش اولیه کنسول فروخته و پیش از یک ماه از انتشار کنسول موفق به فروش ۲۰۷۸۸۵ نسخه گردیده.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.