ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جایزه 1 میلیون دلاری برای بهترین معلم دنیا

جایزه 1 میلیون دلاری برای بهترین معلم دنیااز میان ۲۰ هزار کاندیدا، "مگی مک دانل" معلم کانادایی که در مناطق قطبی تدریس می‌کند برنده جایزه یک‌میلیون دلاری /67,000,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) بهترین معلم دنیا شد. ماری کریستین قنبری جهرمی، معلم ایرانی – آلمانی جزو ۱۰ نفر اول مرحله فینال بود.جایزه 1 میلیون دلاری برای بهترین معلم دنیا
حنان حروب، که در اردوگاه پناهجویان فلسطینی در بیت‌لحم بزرگ شده در مدرسه‌ای در نزدیکی رام‌الله در کرانه باختری تدریس می‌کند. او در سال ۲۰۱۶ برنده جایزه یک میلیون دلاری بهترین معلم جهان شد و جایزه خود را از دست شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و نخست وزیر امارات متحده عربی دریافت کرد.

حنان حروب که معلم کلاس دوم ابتدایی در مدرسه‌ای در البیره در نزدیکی رام‌الله است، در شرایط عادی تدریس نمی‌کند. معلمان فلسطینی با مشکلات رفتاری دانش آموزان خود مخصوصا زمانی که در معرض خشونت قرار می‌گیرند روبرو هستند. حروب می‌گوید: «خشونت، مانعی بر سر راه آموزش است و ما توانستیم زندگی آن‌ها را در خانه و مدرسه متحول کنیم».

حنان حروب، کتابی درباره روش‌های آموزشی نوشته است که "بازی می‌کنیم و یاد می‌گیریم" نام دارد. بنیاد وارکی، در دلیل انتخاب حروب به عنوان بهترین معلم سال اعلام کرد: «رویکرد حروب به کاهش خشونت در مدارس منجر شده است.»
جایزه 1 میلیون دلاری برای بهترین معلم دنیا
شخصیت‌های مشهوری از این جایزه پشتیبانی می‌کنند. سلما هایک، ستاره هالیوود و آکشی کومار، ستاره سینمای هند (بالیوود) در مراسم اهدای جایزه به حنان حروب حضور داشتند. استیون هاوکینگ نیز در مراسم اهدای جوایز به معلمان جهانی "بنیاد وارکی" گفت: «همه چیز از زمان آشنایی با معلم ریاضی‌ام شروع شد. عشق به موسیقی، عشق به تاریخ و بیشتر از بچه‌های دیگر عشق به علوم در من پایه‌گذاری شد.»
جایزه 1 میلیون دلاری برای بهترین معلم دنیا
بنیاد وارکی که مقر آن در لندن است، موسس جایزه جهانی بهترین معلم سال است. این جایزه که با جایزه نوبل مقایسه شده، در رقابتی جهانی به آموزگاری داده می‎شود که برای دانش‌آموزان الهام‌بخش و بر جامعه تاثیرگذار باشد. هیأت داوران جایزه جهانی معلمان متشکل از ۶۷ تن از کارشناسان آموزش، مدیران مدارس، روزنامه‌نگاران، روسای شرکت‌ها و دانشمندان از ۲۰ کشور جهان است.

بنیاد وارکی را سانی وارکی (sunny varkey)، تاجر میلیاردر هندی‌تبار و ساکن دوبی تأسیس کرده است. او کارآفرین آموزش و پرورش و سفیر نیکوکار یونیسف است. شرکت او بزرگترین مالک خصوصی مدارس ابتدایی در جهان با شبکه‌ای بیش از ۱۳۰ مدرسه در ۱۰ کشور جهان است.

در سال ۲۰۱۵ و اولین سال اهدای جایزه بهترین معلم جهان، نانسی آتول این جایزه را بدست آورد. در این سال تونی بلر، نخست وزیر اسبق بریتانیا و بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا و محمد بن راشد آل مکتوم در مراسم اهدای جایزه حضور داشتند.

نانسی آتول زبان انگلیسی را به صورت کارگاه خواندن – نوشتن تدریس می‌کند، دو ویرایش اول کتاب "مابین" به قلم آتول نیم میلیون نسخه فروش داشتند. او در سال ۱۹۹۰ مرکز آموزش و یادگیری برای کودکان بی‌بضاعت را تأسیس کرد که ۹۷ درصد از فارغ‌التحصیلان آن به دانشگاه راه یافتند. نانسی آتول جایزه یک میلیون دلاری خود را به این مدرسه اهدا کرد.

در میان ده نفر اولی که از میان ۸ هزار کاندیدا از ۱۴۸ کشور جهان به مرحله فینال در سال ۲۰۱۵ راه پیدا کردند، عزیز‌الله رویش، معلم و بنیانگذار دبیرستان معرفت کابل نیز حضور داشت.

مونک نایاکا، معلم و کاهن ۶۹ ساله بودایی در شهر ماندالای میانمار از میان ۸ هزار کاندیدا از ۱۴۸ کشور جهان در میان ۵۰ نفر اول بود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.