ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

کشور استونی، بزودی اولین سفارتخانه دیجیتال جهان را راه‌اندازی می کند

کشور استونی، بزودی اولین سفارتخانه دیجیتال جهان را راه‌اندازی می کنداستونی اعلام کرد که به زودی به اولین کشوری در جهان تبدیل خواهد شد که قادر است بدون نیاز به داشتن سفارتخانه‌ای فیزیکی، فعالیتهایش را انجام دهد.

این کشور قصد دارد در راستای تبدیل شدن به جامعه‌ای کاملا دیجیتال، در سراسر جهان «سفارتخانه‌های دیجیتال» تاسیس کند و برای جلوگیری از آسیب دیدن از حملات سایبری، به عنوان بخشی از فرایند پشتیبانی، یک کپی از تمام داده‌های مهم را ذخیره کند.

به این ترتیب شهروندان استونی می توانند به کمک سیستم‌های دیجیتالی در رای گیری‌ها شرکت کنند، به داده‌های مربوط به وضعیت سلامت خود دسترسی داشته باشند یا بطور مستقیم مالیاتهای خود را بپردازند.

دولت استونی می گوید با این روش ۹۹ درصد از خدمات عمومی در این کشور بصورت الکترونیکی در دسترس خواهند بود. این سیستم دیجیتال ملی «ای‌-استونی» (e-Stonia) نام گرفته است.

مارتن کاواتس، مشاور دیجیتال دولت استونی در جریان سخنرانی در نشست انجمن امینت سایبری اروپا در شهر کراکوف لهستان اعلام کرد که اولین سفارتخانه دیجیتال این کشور، اول ژانویه سال آینده در لوکزامبورگ افتتاح خواهد شد. او اعلام کرد که مطابق با قوانین استونی از تمام داده‌های حیاتی موجود در این سفارتخانه‌های دیجیتال، یک نسخه کپی تهیه خواهد شد.

او گفت : «به این ترتیب ما به اولین کشور جهان تبدیل خواهیم شد که در همه جا سفارتخانه دارد آنهم بدون اینکه در آن کشورها زمین یا حضور فیزیکی داشته باشد.»

او افزود: «چنانچه مورد حمله سایبری قرار بگیریم، چندین نسخه کپی از داده‌ها در سراسر جهان خواهیم داشت و می توانیم بین این اطلاعات ارتباط برقرار کرده و به این ترتیب به ارائه خدمات دولتی ادامه دهیم. خدماتی همچون جمع آوری مالیات، رای گیری، اتخاذ تصمیمات دولتی و غیره.»

این سخنان آقای کاوتس انتقادات بسیاری را در جریان این نشست به همراه داشت. از جمله پروفسور مانوئل کوریا از دانشگاه پورتو می گوید که با این کار، استونی بیش از هر زمانی خود را در قبال حملات سایبری روسیه آسیب پذیر می کند.

استونی در اوایل دهه ۹۰ میلادی و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به استقلال دست یافت و پس از آن سرمایه گذاری در فعالیتهای تکنولوژیک را آغاز کرد. استونی در سال ۲۰۰۵ میلادی به اولین کشوری تبدیل شد که در آن امکان شرکت اینترنتی در نظرسنجی‌های ملی بوجود آمد.

استونی می گوید که در سال ۲۰۰۷ میلادی در اثر یک حمله مهم سایبری از روسیه، ۵۸ وبسایت از جمله شماری وبسایت دولتی هدف قرار گرفته اند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.