ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

استفاده از بیت کوین در ایران رسماً ممنوع اعلام شد

استفاده از بیت کوین در ایران رسماً ممنوع اعلام شدروابط عمومی بانک مرکزی ایران اعلام کرد که به‌کارگیری بیت کوین و ارزهای مجازی دیگر در تمام مراکز پولی و مالی ممنوع است.

این ممنوعیت که اوایل دی ماه سال ۱۳۹۶ در شورای عالی مبارزه با پولشویی تصویب شده بود، امروز از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها، موسسات اعتباری و صرافی‌ها ابلاغ شد.

روابط عمومی بانک مرکزی ایران دلیل این ممنوعیت را قابلیت تبدیل ارزهای مجازی به "ابزاری برای پولشویی و تأمین مالی تروریسم و جابه‌جایی منابع پولی مجرمان" اعلام کرده است.
بیت‌کوین (Bitcoin) چیست و چگونه کار می کند؟
اواسط اسفند ماه گذشته پلیس سایبری ایران (فتا) هشدار داده بود که بیت‌کوین پول سالمی نیست و گفته بود که از این پول دیجیتال برای خرید و فروش مواد مخدر و اسلحه و همین طور قاچاق انسان استفاده می‌شود.

پیش از آن هم ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران، هم‌زمان با رشد سریع ارزش بیت‌کوین و پول‌های مجازی دیگر به سرمایه‌گذاران ایرانی درباره خرید و فروش این ارزها و احتمال حبابی بودن قیمت آن هشدار داده بود.

قیمت بین‌کوین که رشد سریع آن از اوایل سال ۲۰۱۷ شروع شده بود در اواخر این سال به حدود ۲۰ هزار دلار رسید. اما بعد از آن قیمت این واحد پول دیجیتال کاهش یافت و در عرض کمتر از دو ماه به حدود هشت هزار دلار رسید.

بیت کوین تحت نظارت نهادهای مالی و بانکی خاصی نیست از همین رو می‌تواند بسیاری از نهادهای ناظر را دور بزند که همین مایه نگرانی آنها شده است.

با سقوط ارزش ارزهای دیجیتال در ماه فوریه گذشته بعضی از بانک‌ها و موسسات مالی در کشورهای مختلف جهان خرید بیت‌کوین با کارت‌های اعتباری را ممنوع کردند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.