ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

سقوط ارزش پول مجازی ونزوئلا با دستور جدید ترامپ!

سقوط ارزش پول مجازی ونزوئلا با دستور جدید ترامپ!دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با صدور یک دستورالعمل اجرایی پول مجازی دولت ونزوئلا را ممنوع اعلام کرد. دولت ونزوئلا حدود یک ماه پیش با هدف مقابله با بحران اقتصادی این کشور پول مجازی "پترو" را به بازار عرضه کرد. مقامات در ونزوئلا گفتند که پشتوانه هر پترو یک بشکه نفت خام این کشور است و آن را در پرداخت معاملات رسمی از جمله مالیات می پذیرند.

بنا بر دستور دونالد ترامپ که روز دوشنبه (۱۹ مارس) صادر شد، کلیه شهروندان و شرکت های آمریکایی و نیز اشخاص حقیقی و حقوقی که در ایالات متحده فعالیت می‏کنند اجازه کار کردن با پول مجازی ونزوئلا را ندارند.
بیت‌کوین (Bitcoin) چیست و چگونه کار می کند؟
آمریکا می گوید که هدف پول مجازی جدید دور زدن تحریم‎های آمریکا و اتحادیه اروپاست. از سال گذشته و هم زمان با وقوع بحران سیاسی در ونزوئلا، واشنگتن مقامات ارشد این کشور را هدف تحریم های گسترده‏ای قرار داد.

واشنگتن در ماه اوت سال ۲۰۱۷ میلادی نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را "یک دیکتاتور" خواند و تحریم کرد. به این ترتیب، شرکت ها و شهروندان آمریکایی حق انجام معاملات تجاری با آقای مادورو را ندارند.

نیکلاس مادورو در واکنش گفته بود: "امپراتور دونالد ترامپ تصمیم هایی علیه من گرفته که درماندگی و نفرتش را نشان می دهد."

ناظران می گویند که دولت آقای مادورو به خاطر تحریم های آمریکا و متحدان غربی واشنگتن، برای دریافت وام از نهادهای بین المللی با مشکل جدی مواجه است.

بدهی های خارجی ونزوئلا حدود ۱۵۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود. همچنین طی ماه های گذشته تورم در ونزوئلا به علت مشکلات اقتصادی ناشی از کاهش درآمدهای نفتی، روند صعودی داشته است.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.