ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

پیمان پولی ایران و ترکیه / تجارت ایران با ترکیه با ریال و لیر صورت می گیرد!

پیمان پولی ایران و ترکیه / تجارت ایران با ترکیه با ریال و لیر صورت می گیرد!روسای بانک‌های مرکزی ایران و ترکیه توافق نهایی یک پیمان پولی را امضا کرده‌اند که به واسطه آن امکان تجارت بین دو کشور با ارزهای ملی، ریال و لیر، ممکن می‌شود.

این پیمان پولی در جریان سفر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران به ترکیه امضا شده است.

آقای جهانگیری این پیمان پولی را "یکی از مهمترین مسائل" مورد بحث در دیدار خود با بینالی ییلدیریم خواند. آقای ییلدیریم هم گفت این پیمان مهمترین توافق دو کشور است و پس از توافق بانک‌های مرکزی دو کشور، بانک‌های ایران و ترکیه امکان تبدیل پول‌های ملی، بدون ارز واسط، را خواهند داشت.

نخست وزیر ترکیه گفت امیدوار است که به این ترتیب معاملات تجاری با ایران تا سطح ٣٠ میلیارد دلار افزایش یابد.

پس از چند سال اختلاف نظر شدید میان ایران و ترکیه، عمدتا بر سر جنگ داخلی سوریه، دولت‌های دو کشور مدتی است که به یکدیگر نزدیکتر شده‌اند و در هفته‌های اخیر چندین سند همکاری امضا کرده‌اند.

مطابق پیمان پولی اعتباری به میزان ۵ میلیارد لیر (معادل بیش از ١.٣ میلیارد دلار، یا نزدیک ۵ هزار میلیارد تومان)، در اختیار بانک‌های دو کشور قرار می‌گیرد تا به بازرگانان ایرانی و ترکیه‌ای اعتبارات اسنادی با دوره پرداخت یک ساله ارائه شود.

ولی‌الله سیف و مراد چتین کایا، روسای بانک‌های‌ مرکزی ایران و ترکیه، علاوه بر امضای این پیمان پولی، مذاکراتی کرده‌اند تا شهروندان ایران و ترکیه بتوانند در کشور دیگر از خدمات بانکی الکترونیک استفاده کنند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.