ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

رکورد مصرف برق شکسته شد + ماجرای قطع شدن پی در پی برق

رکورد مصرف برق شکسته شد + ماجرای قطع شدن پی در پی برقرکورد مصرف برق در ایران دیروز (دوشنبه ۱۱ تیر) در ساعت ١٦ و ٣٨ دقیقه بعدازظهر شکسته شد و به ۵۶ هزار و ۵۳۲ مگاوات رسید.

براساس گزارش وضعیت شبکه برق که وزارت نیروی ایران اعلام کرده با توجه به گرم شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی بخصوص کولر گازی، مصرف برق بخصوص در هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته و رکورد مصرف در روزهای متوالی شکسته شده است.

کاهش بارندگی نیز سبب شده ظرفیت تولید نیروگا‌های برق‌آبی کاهش پیدا کند که به گفته معاون وزیر نیرو به کمتر از نصف کاهش یافته است.

همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، امروز از واردات روزانه هفتصد مگاوات برق از کشورهای ارمنستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان برای تامین نیاز دوره اوج مصرف خبر داد.

به گفته آقای حائری، به ازای افزایش هر یک درجه دما، مصرف برق کل ایران ۱۵۰۰ مگاوات افزایش پیدا می‌کند.

افزایش مستمر مصرف برق در ایران باعث شده مسئولان مرتب از مردم بخواهند که به خصوص در ساعت‌های اوج مصرف صرفه‌جویی و به این ترتیب شبکه برق را یاری کنند و همچنین با اعلام جدول قطع برق، تامین نیاز کشور را مدیریت کنند.

با این حال قطع برق در استان‌های مختلف ایران در هوای گرم تابستان در روزهای گذشته باعث انتقاد و اعتراض مردم شده است.

به گزارش تسنیم، سامانه فوریت قطع برق در اغلب استانهای کشور بسیار پرکار بوده و در روزهای اخیر، صد هزار تماس با سامانه فوریت قطع برق در یک روز و در یک استان به ثبت رسیده است که به گفته تسنیم رکوردی محسوب می‌شود.

تابستان دو سال پیش رکورد مصرف برق در تاریخ ایران در چند هفته متوالی شکسته شد و یکشنبه ۲۶ تیر ١٣٩٦ در ساعت ۱۴:۵۴ مصرف برق ایران باز از مرز ۵۰ هزار مگاوات در ساعت گذشت (۵۰۲۳۵) و فردای آن روز در ساعت ۱۵:۲۶ دقیقه به ۵۱ هزار و ۲۲۵ مگاوات رسید.

علاوه بر این، ساعت اوج مصرف برق از سال ۹۰ تاکنون تغییر کرده و از ساعت‌های شب به روز جابجا شده است.

پیش از این مصرف برق ایران فقط یکبار از ۵۰ هزار مگاوات عبور کرده بود، ساعت ۱۴:۲۶ روز ۲۰ تیرماه ۹۴ که به ۵۰۱۷۸ مگاوات رسید.

به گزارش اتحادیه جهانی انرژی هسته‌ای، نیاز ایران به برق سالانه چهار درصد افزایش پیدا می‌کند. اوج مصرف برق در ماه‌های گرم سال از اواسط تیرماه تا اواسط شهریور ماه است و به گزارش برق نیوز، در مصرف برق در ماه‌های تیر و مرداد به حداکثر می‌رسد و هشت درصد افزایش پیدا می‌کند که شبکه فعلی "یارای پاسخگویی" به آن نیست.

گفته می‌شود حداکثر توان فعلی ایران برای تولید برق ۵۲ (یا حداکثر ۵۳) هزار مگاوات است بنابریان عبور مصرف برق از حدود پنجاه هزار مگاوات در ساعت به معنای آن است که مصرف برق از تولید آن فراتر رفته است.

در سال ۲۰۱٥ ایران ۲٨١ تراوات ساعت برق تولید و ۲۱۰ تراوات‌ساعت مصرف کرده و شش تراوات ساعت هم صادر کرده است.

۷۹% درصد برق تولیدی در ایران با انرژی گاز و ١٤ درصد با نفت تولید می‌شود.

سهم انرژی آبی و هسته‌ای در تولید برق اندک و به ترتیب پنج و ١.٣ درصد است.

نقش انرژی‌های تجدیدپذیر تقریبا ناچیز است، حدود نیم درصد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.