ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

به درخواست آمریکا، ژاپن خرید نفت از ایران را متوقف می کند

به درخواست آمریکا، ژاپن خرید نفت از ایران را متوقف می کندرئیس اتحادیه نفت ژاپن گفت: در صورتی که دولت ژاپن مشمول معافیت تحریم های آمریکا درباره ادامه واردات نفت از ایران نشود، پالایشگاه های نفت ژاپن ممکن است از اکتبر بارگیری نفت خام ایران را متوقف کنند.

"تاکاشی تسوکیوگا" رئیس اتحادیه نفت ژاپن گفت: بدون معافیت از تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا احتمالا از اول اکتبر واردات نفت از ایران را متوقف می کند.

وی افزود: اگر پس از دوره 180 روزه که در 4 نوامبر به پایان می رسد، امکان ادامه پرداختی های ایران نباشد، این امکان وجود دارد که خریداران ژاپنی نفت ایران مجبور شوند در ماه اوت آخرین سفارش خود را ثبت کنند.

تسوگیوگا خاطر نشان کرد: فکر می کنم که ارزش این را دارد که به اقدامات کشورهایی مانند چین و هند که به موجب آن در طول تحریم های قبلی آمریکا، واردات نفت خود از ایران را افزایش دادند، توجه کنیم.

به گفته وی، در آستانه تحریم های اعمال شده علیه ایران، موسسات مالی به خاطر نگرانی از امکان سلب فعالیت شان در آمریکا، بسیار محافظه کار شدند.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا ماه مه اعلام کرده بود، آمریکا از توافق هسته ای بین المللی با ایران خارج می ‌شود و تحریم ‌های اقتصادی علیه تهران که از ژانویه سال 2016 تحت برجام معلق شده بود، دوباره اعمال خواهد شد.

آمریکا تا چهار نوامبر به خریداران بین‌ المللی نفت ایران فرصت داده است تا به قراردادهای شان با تهران خاتمه دهند.
منبع : bloomberg.com
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.