ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

تخفیف 100 درصدی ایران به هند / نفت ایران، رایگان به هند منتقل می شود

تخفیف 100 درصدی ایران به هند / نفت ایران، رایگان به هند منتقل می شودخبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود در گزارشی گفته ایران با ارائه تخفیف صد در صدی، هزینه انتقال نفت به هند برای سال مالی آینده میلادی را حذف کرده است. سال مالی آینده میلادی از آوریل ۲۰۱۸، کمتر از دو ماه دیگر، شروع می‌شود. بر همین اساس هند هم قرار شده در مقابل، افزایش واردات نفت خود از ایران را افزایش دهد.

در حالی که در ماه‌های اخیر سایه تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه ایران افزایش یافته، تهران سعی کرده مشتریان آسیایی خود از جمله هند را حفط کند. ایران در سال مالی جاری میلادی (۲۰۱۷-۲۰۱۸) میزان تخفیف بر کرایه حمل نفت را از ۸۰ درصد به ۶۲ درصد کاهش داده بود اما سه "منبع آگاه" به رویترز گفته‌اند این تخفیف به ۱۰۰ درصد افزایش یافته و برای سال آینده رایگان شده است.

مقام‌های ایران امیدوارند با این اقدام بتوانند صادرات نفت خود به هند را افزایش دهند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، اخیرا به همراه وزرای نفت و خارجه و گروهی از بازرگانان بخش خصوصی این کشور به دهلی نو، پایتخت هند، سفر کرد.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران هم پس از دیدار با دارمندرا پرادان، همتای هندی خود، در دهلی نو در این سفر گفته بود: "شرکت‌های دولتی نفتی در هند خرید خود از ایران را افزایش خواهند داد."

وزیر نفت ایران همچنین گفته بود: "پالایشگاه‌های هندی، دولتی و خصوصی، در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ میلادی روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری می‌کنند."

دارمندرا پرادان، وزیر نفت هند هم گفته بود: "در مقایسه با سایر تولیدکنندگان عمده نفت، به ما مشوق‌های خوبی داده شده است. در صورت خریداری نفت از ایران سود خواهیم برد. ما واردات نفت خود از ایران را در مقایسه با سال مالی جاری (۲۰۱۷-۲۰۱۸) افزایش می‌دهیم."
معرفی کامل کشور هند (India) از اقتصاد تا فرهنگ و تاریخچه
ایران پیش از اعمال تحریم‌های بین‌المللی دومین تامین کننده بزرگ نفت هند بود.

در سال ۲۰۱۷ میلادی عراق و عربستان سعودی به ترتیب بزرگترین تامین کنندگان نفت این کشور بودند.

کمتر از یک ماه پیش خبرگزاری رویترز با استناد به آمارهای دولتی و داده‌های مربوط به ردیابی کشتی‌ها گزارش داد که صادرات نفت خام ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی در مقایسه با سال ماقبل (۲۰۱۶) به خریداران بزرگ آسیایی در مجموع ۲ و نیم درصد افزایش یافته است.

مجموع صادرات نفت ایران به چهار کشور چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در سال گذشته میلادی به حدود یک میلیون و ۶۷۱ میلیون بشکه در روز رسید که از این میان فقط کره جنوبی شاهد افزایش واردات نفت از ایران بود.تخفیف 100 درصدی ایران به هند / نفت ایران، رایگان به هند منتقل می شود
علاقه هند به حضور در طرح‌های نفتی ایران از جمله توسعه میدان گازی "فرزاد بی" یکی از محورهای مورد گفت‌وگوی دو کشور بوده است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران هم کمتر از یک ماه پیش به خبرنگاران گفته بود: "روش‌های مختلفی برای توسعه میدان گازی فرزاد در نظر داریم که باید دید کدام به نتیجه می‌رسد، مسئولان و مقام‌های ایرانی در حال رایزنی با مسئولان هندی هستند."

دریافت پول از هند در مقابل فروش نفت در دوران تحریم با مشکلات زیادی همراه بود.

وزیر نفت ایران می‌گوید: "ما از هند ۲ هزار و ۴۰۰ میلیون یورو طلب داشتیم که ۹۰۰ میلیون را پرداخت کردند، یک هزار میلیون دیگر را در ماه آوریل یا مارس و ۵۰۰ میلیون را هم در آینده می‌پردازند، یعنی تکلیف همه طلب‌ها که متعلق به ۲ شرکت بخش خصوصی بوده است، مشخص شد."

حمل رایگان نفت ایران به هند در حالی اتفاق خواهد افتاد که اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، برای افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی تولید خود را از اول ژانویه سال جاری میلادی کاهش داده‌اند. ایران البته بطور جزئی مجاز به افزایش تولید است.

به گفته وزارت نفت ایران "پس از برجام، تولید و صادرات نفت ایران یک میلیون بشکه افزایش یافته است."

تحریم‌های نفتی آمریکا و اروپا در سال ۲۰۱۲ میزان صادرات نفت ایران را به حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش داده بود اما بعد از اجرای توافق هسته‌ای (برجام) صادرات نفت ایران به بیش از دو برابر زمان تحریم‌ها رسید.

دولت ایران در لایحه بودجه سال آینده مجموع درآمدهای ناشی از فروش نفت را ۱۰۶ هزار میلیارد تومان برآورد کرده که در مقایسه با سال جاری (۱۳۹۶) کاهش داشته است.

این میزان درآمد براساس نفت ۵۵ دلاری و دلار ۳۵۰۰ تومانی محاسبه شده است.

در این لایحه دولت دوازدهم تلاش کرده سهم درآمدهای نفتی را در بودجه کاهش دهد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.