ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

فعالیت گسترده چینی ها در اقتصاد سوریه

فعالیت گسترده چینی ها در اقتصاد سوریهسوریه در تلاش است تا با واردات مواد اولیه و ماشین آلات از چین، اقتصاد شهر حما را بازسازی کنند.

حما، پیش از آغاز جنگ داخلی سوریه، در کنار دمشق، حلب و حمص یکی از شهرهای بزرگ صنعتی این کشور بود، اما پس از سال ها جنگ و درگیری بین گروه های مختلف و نابودی اکثر زیرساخت های صنایع سایر شهرها، اکنون حما تنها شهر صنعتی باقی مانده در سوریه محسوب می شود.

در حال حاضر محصولات ساخت چین، اعم از قطعات ماشین و لوازم موتورسیکلت، چرخ خیاطی و سایر ماشین الان در همه جای شهر حما دیده می شود.

عبدالمودی، رئیس یک کارخانه کفش می گوید: «ما نزدیک به هفت سال است که از چین مواد خام اولیه و ماشین آلات وارد کرده ایم، زیرا اروپا سوریه را تحریم کرده است. مواد اولیه چینی کیفیت خوبی دارند و ماشین آلات از نظر دقت مدل های بالایی هستند و از نظر کارکرد و سطح فن آوری نسبت به ماشین آلات ایتالیایی بهتر هستند.»

علاوه بر ماشین آلات، تکنیسین های چینی نیز در کارخانه ها دیده می شوند که برای تست و راه اندازی ماشین آلاتِ تازه صادرشده به سوریه می آیند.

محصولات این شرکت تولیدی کفش علاوه بر مصرف داخلی، به کشورهای یمن، لیبی، سودان، لبنان، عراق و دیگر کشورها نیز صادر می شود.فعالیت گسترده چینی ها در اقتصاد سوریه
چین با داشتن سهم ۸۰ درصدی از مبادلات خارجی سوریه، بزرگترین شریک تجاری دمشق به حساب می آید و انتظار می رود پس از صحبت های بشار اسد رئیس جمهوری سوریه مبنی بر دعوت از چین برای بازسازی همه بخش های صنعتی سوریه، حضور چین پررنگ تر شود.

معاذ خلوف، عضو اتاق بازرگانی حما: «شرکت های چینی تجهیزات مختلفی را برای سوریه تامین می کنند. چین کشوری است که بیشترین کمک را برای توسعه صنعت سوریه ارائه کرده است. سوریه در حال راه اندازی مجدد صنعت خود است تا کشور بار دیگر پیشرفت کند.»

در کنار چین، ایران نیز یکی از شرکای اقتصادی سوریه محسوب می شود. دی ماه سال جاری در سفر هیات اقتصادی سوریه به ریاست عماد خمیس، نخست وزیر این کشور به تهران پنج سند همکاری بین دو کشور امضا شد.

راه اندازی اپراتور سوم تلفن همراه سوریه، احیا و بهره برداری از یک معدن فسفر، واگذاری پنج هزار هکتار اراضی کشاورزی، هزار هکتار زمین برای تاسیسات نفت و گاز و واگذاری یک طرح گاوداری، از جمله این قراردادهاست.

در ششمین سالگرد جنگ داخلی سوریه، بنا بر تخمین صندوق بین المللی پول ۷۵ درصد از اقتصاد این کشور تخریب شده و طبق پیش بینی سازمان ملل متحد، دست کم ۳۰ سال برای بازگرداندن اقتصاد سوریه به سطح ماقبل جنگ نیاز است.
منبع : euronews.com
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.