ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

عمان هندوانه و خربزه صادراتی ایران را پس فرستاد!

عمان هندوانه و خربزه صادراتی ایران را پس فرستاد!محصولات کشاورزی صادراتی ایران به عمان به دلیل وجود مواد سمی خطرناک، اجازه ورود به این کشور را نیافته و به ایران پس فرستاده شدند. این محصولات شامل هندوانه و خربزه بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری الف، مقامات عمانی اجازه ورود بیش از 300 تن هندوانه و خربزه ایرانی را صادر نکرده و آنها را به ایران پس فرستادند. این محصولات کشاورزی دارای مقدار قابل توجهی مواد سمی بوده‌اند.

محمدرضا میر، مشاور رئیس سازمان حفظ نباتات ایران ضمن تایید وجود مواد سمی در محصولات صادر شده، مرجع تعیین کننده میزان باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی، را سازمان غذا و دارو دانسته و گفت: «ماجرای هندوانه‌های مرجوعی از عمان ربطی به وزارت جهاد ندارد و مرجع تعیین کننده میزان باقی مانده سموم و یا فلزات سنگین در محصولات کشاورزی، سازمان غذا و دارو است و ربطی به وزارت جهاد کشاورزی ندارد.»

سیدرضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی صادرکنندگان محصولات کشاورزی ایران، نیز درباره صادرات محصولات کشاورزی به عمان و قطر با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی ایران حاضر نشده است برای صادرات این محصولات مجوز صادر کند، گفت: «عمان صادرات محصولات کشاورزی از جمله باغی و جالیزی به این کشورش را منوط به داشتن گواهی باقیمانده سموم دستگاه‌های ذیربط از سوی کشورهای صادرکننده کرده است.»

نورانی افزود: «متاسفانه در صادرات این محصولات گواهی لازم از سوی وزارت جهادکشاورزی صادر نشده و این وزارتخانه صدور این گواهی را به سازمان ملی استاندارد ایران ارجاع داده است که تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.»

از سوی دیگر علی وقف‌چی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ایران، به دلیل وجود مواد سمی، مصرف داخلی محموله محصولات عودت داده شده از عمان را نیز مجاز ندانست. او همچنین احتمال داد که به این محصولات، اجازه ورود مجدد به ایران نیز، داده نشود.

وقف‌چی گفت: « استفاده بی رویه از سموم در بسیاری از مواقع بدلیل آموزش غلط و یا عدم ترویج این که محصولات تولیدی اگر با استانداردهای موجود سازگاری نداشته باشد طبیعتا برای مصرف داخلی هم فوق العاده مشکل زا خواهد بود، می‌باشد... بدلیل فوق امکان اینکه محصولات کشاورزی عودت داده شوند و اجازه ورود پیدا نکنند وجود دارد.»

محصولات کشاورزی ایران در حالی به دلیل وجود مواد سمی، اجازه ورود به عمان را پیدا نکرده و عودت داده شده‌اند، که ایران اعلام آمادگی کرده است، نیاز قطر به محصولات خوراکی و کشاورزی را تامین کند.

پیش از این سیدرضا نورانی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی گفته بود: «آمادگی داریم انواع محصولات کشاورزی و غذایی را از طریق راه آبی و ۳ بندر ایران به قطر صادر کنیم.»
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.