ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

برای اولین بار لبنیات مازندران به آمریکا صادر شد

برای اولین بار لبنیات مازندران به آمریکا صادر شددر اقدامی که رسانه‌های ایران آن را کم‌سابقه توصیف کرده‌ا‌ند، ایران به آمریکا لبنیات صادر کرده است.

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران در شمال ایران گفته است که دو محموله لبنیات که تولید یکی از شرکت‌های این استان است٬ پس از دریافت مجوز به آمریکا صادر شده است.

آقای مهاجر به خبرگزاری ایرنا گفت که این اولین محموله کالاهای غیرنفتی مازندران است که در سال‌های اخیر به آمریکا صادر می‌شود و افزود پس از این هم صادرات مجددی به مقصد آمریکا انجام خواهد شد.

او به ارزش این محموله اشاره نکرد اما گفت وزن آن بیشتر از هزار کیلوگرم و محصول یکی از شرکت‌های تولیدی ایران است که تولیدات آن ویژگی‌های بین‌المللی دارد.

از زمان اجرایی شدن توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی از جمله ایالات متحده٬ صادرات برخی از محصولات ایرانی به آمریکا پس از سال‌ها وقفه از سر گرفته شده است.

از جمله در کمتر از دو سال اخیر صادرات پسته٬ فرش و زعفران ایرانی به آمریکا آغاز شده و در یک مورد ایران آب سنگین که محصول کارخانه های متعلق به سازمان انرژی اتمی است به آمریکا فرستاده است.

اعطای مجوز از سوی آمریکا به محصولات صادراتی ایران از جمله مفاد توافق اتمی بوده است.

آمریکا نزدیک به ۳۸ است که روابط سیاسی خود را با ایران قطع کرده اما با این همه تا پیش از بالاگرفتن اختلافات بر سر برنامه هسته‌ای ایران که به رشته‌ای از تحریم‌های بی‌سابقه علیه این کشور منجر شد٬ صادرات برخی از محصولات غذایی و صنایع دستی ایران به آمریکا و واردات برخی از محصولات دامی و بهداشتی از ایالات متحده ادامه داشت.

پس از واقعه گروگانگیری کارکنان سفارت آمریکا در تهران به دست دانشجویان هوادار آیت الله خمینی که به صدور اولین تحریم های آمریکا علیه ایران انجامید٬ فروش هواپیماهای مسافربری که متعلق به شرکت های آمریکایی هستند هم به ایران ممنوع شد.

در جریان توافق هسته‌ای آمریکا پذیرفت که به تحریم فروش این نوع هواپیماها هم که بی‌ارتباط با تحریم مرتبط با پرونده اتمی بود٬ پایان دهد.

از آن زمان تاکنون ایران قرادادهایی برای خرید ده ها هواپیمای مسافربری با شرکت آمریکایی بوئینگ بسته است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.