ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

حساب‌ شخصی ایرانیانی که در چین بدون مجوز کار می کنند مسدود شد

حساب‌ شخصی ایرانیانی که در چین بدون مجوز کار می کنند مسدود شدرسانه‌های ایران در چند روز گذشته از بسته شدن حساب‌های بانکی بعضی از ایرانی‌ها در سه بانک چین خبر داده‌اند.

این موضوع در برنامه پایش، یک برنامه اقتصادی در تلویزیون دولتی ایران مطرح شد و از بینندگان خواسته شد اگر حسابشان در چین بسته شده به برنامه اطلاع دهند که برخی این موضوع را تایید کردند.

گزارش‌هایی در رسانه‌های ایران منتشر شده که دلیل بستن حساب ایرانی‌ها در چین را تحریم‌‌های بین‌المللی آمریکا علیه ایران عنوان کرده و همچنین گفته است که این حساب‌ها در بانک‌های ABC و ICBC و MERCHENT مسدود شده است.

امروز خبرگزاری ایسنا از یک مقام مسئول در اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین نقل کرده است که "حساب‌های ایرانیانی که در چین بسته شده حساب‌های شخصی است. ایرانیانی که توریست یا دانشجو در چین هستند بدون مجوز کار حساب شخصی باز می‌کنند و با آن حساب کار تجاری و بیزینس انجام می‌دهند و ارقام درشت در حساب‌هایشان گردش دارد، حساب‌هایشان از طرف چینی‌ها بسته می‌شود."

به گفته این مقام که نامی از او برده نشده، این اقدام به قوانین مبارزه با پولشویی مربوط می‌شود و "در ایران هم اگر در حساب شخصی که به دارایی اعلام نشده است تراکنش‌های مالی بالا وجود داشته باشد حتما صاحب آن حساب احضار می‌شود."

کمتر از یک ماه و نیم پیش مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت ایران گفته بود قوانین جدید "مبارزه با پولشویی" در چین، دریافت پول صادرات پتروشیمی ایران را با مشکل مواجه کرده است و در این باره از سفیر چین توضیح خواسته بود.

در آن زمان گزارش‌هایی از "توقف" صادرات پتروشیمی ایران به چین منتشر شد و برخی رسانه‌های محافظه‌کار آن را "تحریم پتروشیمی ایران از سوی چین" خواندند هر چند دولت وجود چنین تحریمی را تکذیب کرد.

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت که دوران وزارتش در حال پایان است، دو روز پیش گفته بود "تجار چینی، صادرکنندگان و واردکنندگان ما هنوز راه مستقیم برای مبادلات بانکی را نمی‌توانند طی کنند."

او اظهار امیدواری کرده بود که مذاکرات او و علی طیب نیا وزیر اقتصاد -که دوران وزارت او هم به پایان رسیده - با طرف چینی باعث آغاز "هرچه سریعتر" روابط کارگزاری بانک‌های ایران و چین شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.