ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

حمله ترامپ به خودروسازان اروپایی / ارزش بی ام، مرسدس و پورشه کاهش یافت

حمله ترامپ به خودروسازان اروپایی / ارزش بی ام، مرسدس و پورشه کاهش یافتبا تهدید دونالد ترامپ به این‌که بر خودروهای ساخت اروپا تعرفه سنگین ۲۰درصدی می‌گذارد، ارزش سهام شرکت‌های خودروسازی اروپا افت کرد.

آقای ترامپ در توییترش تهدید کرد که اگر اروپا "تعرفه‌ها و موانع [واردات محصولات آمریکایی] را کنار نگذارد" تعرفه‌های بیشتری علیه این اتحادیه وضع می‌کند.
با این تهدید ارزش سهام شرکت‌های خودروسازی عمده‌ای در اروپا از جمله بی‌ام‌دبلیو، دایملر، پورشه و فولکس‌واگن هرکدام بیش از یک درصد افت کرد.
زندگینامه دونالد ترامپ میلیاردر و رئیس جمهور جنجالی آمریکا
رئیس‌جمهوری آمریکا ماه گذشته به وزارت بازرگانی دستور داد بررسی کند که آیا واردات خودرو امنیت ملی ایالات متحده را تهدید می‌کند یا نه.
این همان روندی بود که برای ورادات فولاد و آلومینیوم اتفاق افتاد و به وضع تعرفه‌های سنگین برای واردات این فلزات منجر شد.

اتحادیه اروپا، چین، مکزیک، کانادا و هند از جمله صادرکنندگان عمده این فلزات به آمریکا هستند که حالا با اعمال این تعرفه‌ها در پی تلافی هستند یا تا کنون اقدامات متقابل کرده‌اند.

از جمله اتحادیه اروپا از روز جمعه بر واردات برخی کالاهای آمریکایی تعرفه گذاشت.

تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای کشیدن دامنه تهدیدهای تجاری به صنایع خودروسازی، انتقاد خیلی از گروه‌های لابی تجاری و همین‌طور برخی هم‌حزبی‌های او را در کنگره برانگیخته است.

از جمله سناتور اورین هچ اوایل این هفته گفته بود "حیرت‌زده" شده که دولت ترامپ در حال تحقیق درباره تهدید واردات خودرو برای امنیت ملی آمریکاست.

برآورد می‌شود ایالات متحده سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار خودرو وارد می‌کند.

سناتور هچ گفت که چنین اقدام‌هایی می‌تواند کشورهای هم‌پیمان آمریکا را پس بزند و تعرفه‌ها هم منجر به از دست رفتن فرصت‌های شغلی و افزایش قیمت‌ها در آمریکا می‌شود.

با این حال ویبلر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، در جلسه‌ای در کنگره به قانون‌گذاران آمریکایی اطمینان خاطر داد که این وزارت‌خانه هنوز "هیچ تصمیمی" درباره توصیه این تعرفه‌های جدید نگرفته است.

او گفت: "ما در نخستین مراحل این روند هستیم".

آقای راس گفته است وزارت‌خانه‌اش امیدوار است تا آخر ماه ژوئیه یا اوت این تحقیقات را به پایان برساند.

اتحادیه اروپا سال گذشته حدود ۵۰ میلیارد دلار خودرو و قطعات به ایالات متحده صادر کرد که حدود نیمی از آن از آلمان بوده است.

موسسه پترسون، یک اندیشکده اقتصاد بین‌الملل در واشنگتن، برآورد کرده است که تعرفه ۲۵ درصدی بر خودروهای تولید خارج و قطعات آنها، با این فرض که دولت آمریکا هیچ استثنایی درباره برخی کشورها در نظر نگیرد، به از دست رفتن حدود ۲۰۰ هزار شغل در آمریکا منجر می‌شود.

در پی افزایش تنش‌های تجاری در چند هفته اخیر، سهام شرکت‌های خودروسازی اروپایی تا قبل از اعلام تهدید دونالد ترامپ هم در بازار سهام ضعیف شده بودند.

شرکت دایملر اوایل این هفته هشدار داده بود که با وضع مالیات بر واردات خودرو به چین از آمریکا، پیش‌بینی می‌کند فروش خودروهای مرسدس‌بنز کاهش پیدا کند.روز جمعه بعد از آن‌که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، تهدید کرد بر واردات خودروهای ساخت اروپا تعرفه ۲۰درصدی می‌گذارد، به سهام شرکت‌های خودروسازی اروپایی ضربه خورد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.