ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

شرکت راه‌آهن آلمان، پروژه‌های خود در ایران را متوقف کرد

شرکت راه‌آهن آلمان، پروژه‌های خود در ایران را متوقف کرددر ارتباط با بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، روز پنج‌شنبه، ۲۵ مرداد، اعلام شد که شرکت راه‌آهن دولتی آلمان (DB) نیز قرار است از پروژه‌های خود در ایران کنار بکشد.

سخنگوی راه‌آهن دولتی آلمان روز پنج‌شنبه گفت که این شرکت از طریق یکی از شرکت‌های تابعه خود به نام «شرکت مهندسین مشاور دی‌بی» در دو پروژه در ایران مشغول به فعالیت است.

به نوشته رویترز، این سخنگو که نام وی ذکر نشده، افزود که «هر دو پروژه در ماه‌های اوت و سپتامبر [ماه جاری و آینده میلادی] ۲۰۱۸ متوقف خواهد شد.»

او ادامه داد: «با توجه به این‌ که تعاملات بانکی با تغییر مواجه شده سعی کرده‌ایم قرارداد را به‌موقع متوقف کرده و ختم به‌خیر کنیم.»

شرکت راه‌آهن آلمان در ماه مه سال ۲۰۱۷ یک یادداشت تفاهم همکاری با شرکت راه‌آهن «بنیاد شرقی» (بن‌ریل)، وابسته به بنیاد مستضعفان، امضا کرد.

مسئولان «بنیاد شرقی» در آن تاریخ به خبرگزاری ایرنا گفتند که «اکنون عمر متوسط واگن‌های مسافری این شرکت به حدود ۱۱ سال رسیده‌» و در تفاهم‌نامه با آلمان، نوسازی ناوگان ریلی بن‌ریل مد نظر است.

پروژه دوم، که حدود یک تا یک سال و نیم پیش آغاز شد، یک قرارداد مشاوره‌ای برای راه‌آهن دولتی ایران بود که شامل بازسازی و به‌روز کردن ساختار این شرکت می‌شد.

خبر بیرون رفتن راه‌آهن آلمان از پروژه‌های ایران در حالی اعلام می‌شود که عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، به تازگی، در روز نهم مرداد، گفت که «امیدواریم پیشنهادی از طرف آلمان‌ها برای برقی کردن راه‌آهن تهران-تبریز دریافت کنیم که بدون شک وضعیت ریلی را در مسیر اروپا بهتر می‌کند.»

روز پنج‌شنبه، خبرگزاری رویترز همچنین خبر داد که دتکان (Detecon)، از شرکت‌های وابسته به «تی‌سیستمز (T-Systems)، سرویس فناوری اطلاعات شرکت مخابرات آلمان، کسب‌وکار خود را در ایران متوقف کرده‌ است. دتکان به شرکت‌های فعال در صنایع مخابرات خدمات مشورتی می‌دهد.

سخنگوی این شرکت خبر داد که «تا پیش از اتخاذ تصمیم توقف فعالیت دتکان در ایران، فروش این شرکت در ایران در سال ۲۰۱۸ به حدود ۳۰۰ هزار یورو رسیده بود.»

وی افزود: «با توجه به حساسیت جهانی که در روابط با ایران وجود دارد، دتکان کسب‌وکار خود را در ایران در اواسط مه ۲۰۱۸ بلافاصله متوقف می‌کند.»

به نوشته رویترز، این خبر کمی پس از آن اعلام می‌شود که شعبه دتکان در ایالات متحده، یعنی «تی‌موبایل»، از تصمیم خود برای امضای یک قرارداد ۲۶ میلیارد دلاری خبر داد که نیاز به تأیید قانون‌گذاران آمریکایی دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، که فشار بر جمهوری اسلامی را افزایش داده، تحریم‌های جدید کشور خود علیه ایران را «گزنده‌ترین تحریم‌هایی» نامیده که تاکنون تصویب شده است.

وی اخیراً در صفحه توئیتر خود نوشت: «هر کسی که با ایران دادوستد داشته باشد، دیگر نمی‌تواند با ایالات متحده تجارت کند. من خواستار صلح جهانی هستم، نه کمتر از آن.»

شماری از شرکت‌های مهم اروپایی حاضر در ایران پیش از اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا ایران را ترک کردند.

در همین زمینه، شرکت خودروسازی دایملر آلمان هم اعلام کرد که در پی بازگشت دوباره تحریم‌های واشینگتن علیه تهران، فعالیت‌های تجاری خود را در ایران متوقف می‌کند.
منبع : reuters.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.