ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

واکنش تند دولت چین به تصمیم جدید دونالد ترامپ!

واکنش تند دولت چین به تصمیم جدید دونالد ترامپ!در پی اعلام تصمیم دونالد ترامپ برای وضع تعرفه گمرکی ۶۰ میلیارد دلاری بر محصولات چینی و محدودیت تجاری برای بازرگانان این کشور، دولت چین روز جمعه به ایالات متحده هشدار داد تا «از لبه پرتکاه باز گردد».

کارشناسان می‌گویند که افزایش تنش تجاری میان پکن و واشنگتن و تحت تاثیر قرار گرفتن بازارهای مالی به دلیل موانع تجاری ایجاد شده برای بازرگانان، عواقب ناگواری را بر اقتصاد جهانی خواهد گذاشت.

دونالد ترامپ شب گذشته دستور اعمال تعرفه و محدودیت سرمایه‌گذاران چینی را امضا کرد. دولت چین نیز که پیشتر نسبت به این موضوع هشدار داده بود اعلام کرد که اقدامات لازم را جهت مقابله به مثل انجام خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز روز جمعه ۲۳ مارس گفت که امیدوار است آمریکا، موضع چین را در این رابطه جدی بگیرد و تصمیم منطقی اتخاذ کند.


چن فولی، مدیر کل بخش معاهدات و قانون وزارت بازرگانی چین

وزارت بازرگانی چین می‌گوید که کشورش علاقه‌ای به درگیر شدن در جنگ تجاری را ندارد اما در عین‌حال از آن نمی‌ترسد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود: «چین امیدوار است که ایالات متحده از لبه این پرتگاه بازگردد، تصمیم عاقلانه بگیرد و از رساندن وضعیت روابط تجاری به مراحل خطرناک خودداری کند.»

دونالد ترامپ از زمان کمپین انتخاباتی خپد چین را به سرقت مالکیت معنوی تکنولوژی و افشای اسرار شکرتا‌های فناوری پیشرفته آمریکا می‌کرد.

وزارت بازرگانی چین روز گذشته اعلام کرده بود: «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ایالات متحده قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض کرده است و این مساله به طور جدی به سلامت تجارت بین‌المللی آسیب زده و ثبات سیستم تجاری چندجانبه را تضعیف کرده است.»

ترامپ؛ حذف موقت تعرفه فولاد و آلومینیوم برای اتحادیه اروپا و کانادا
دونالد ترامپ ماه گذشته نیز تعرفه سنگینی را بر واردات فولاد و آلومینیوم از کشورهای مختلف وضع کرده بود که باعث تنش در روابط آمریکا با کانادا، چین و همچنین کشورهای اروپایی شد. آقای ترامپ روز جمعه کانادا، مکزیک، آرژانتین، استرالیا، برزیل، کره جنوبی و اتحادیه اروپا را به‌طور موقت از این تعرفه‌ها معاف کرد اما چین همچنان در لیست تعرفه‌های سنگین فولاد و آلومینیوم قرار دارد.

چین می‌گوید که در مقابل برای ۱۲۸ محصول وارداتی آمریکا تعرفه ۳ میلیارد دلاری قرار خواهد داد.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرده است که در دومرحله این تعرفه‌ها را اعمال خواهد کرد. ابتدا ۱۵ درصد تعرفه به ارزش ۹۷۷ میلیون دلار بر ۱۲۰ محصول از جمله لوله‌های فولادی، میوه های خشک و شراب و سپس ۲۵ درصد تعرفه به ارزش ۱/۹۹ ملیارد دلار بر گوشت خوک و آلومینیوم بازیافتی قرار خواهد داد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.