ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

قرارداد تجاری چشمگیر عربستان سعودی با چین به ارزش 65 میلیارد دلار

قرارداد تجاری چشمگیر عربستان سعودی با چین به ارزش 65 میلیارد دلارعربستان سعودی و چین یک توافقنامه تجاری به ارزش دست‌کم ۶۵ میلیارد دلار امضا کرده‌اند.

به گفته وزارت خارجه چین توافق دو طرف شامل همکاری در زمینه‌های مختلف از صنایع فضایی گرفته تا انرژی می‌شود. چین جزئیات بیشتری در این زمینه اعلام نکرده است.قرارداد تجاری چشمگیر عربستان سعودی با چین به ارزش 65 میلیارد دلار
این توافق در جریان سفر ملک سلمان، پادشاه ۸۱ ساله عربستان سعودی به چین به دست آمده است. چین دومین اقتصاد بزرگ جهان است و عربستان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت در سطح بین المللی.

اقتصاد چین وابسته به نفتی است که از خاور میانه وارد می‌کند و این کشور تلاش می‌کند تا در این زمینه توازنی بین عربستان و ایران، که رقبای منطقه‌ای به شمار می‌روند، ایجاد کند.

سال گذشته میلادی شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین در نخستین سفر رسمی یکی از رهبران چین در هفت سال اخیر، از عربستان دیدن کرد.

ملک سلمان با کاروانی شامل حدود ۱۰۰۰ نفر مشغول بازدید از کشورهای مختلف آسیایی است. او پیش از این از کشورهای ژاپن، مالزی و اندونزی بازدید کرده است.

شینهوا، خبرگزاری رسمی چین پیش‌تر از عربستان سعودی به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده نفت خام به چین نام برده بود. به گفته این خبرگزاری ارزش مبادلات تجاری بین این دو کشور در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۴۸ میلیارد دلار بوده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.