ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

پرفروش‌ترین کالاهای صادراتی آلمان

پرفروش‌ترین کالاهای صادراتی آلمانشرکت‌های آلمانی موفق شدند در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از یک هزار میلیارد یورو از محل صادرات کالاهای خود درآمد کسب کنند. نگاهی به پرفروش‌ترین کالاهای صادراتی آلمان در این گزارش تصویری.
پرفروش‌ترین کالاهای صادراتی آلمان
کشتی‌های غول‌پیکر
چه لذتی دارد منظره عبور یک کشتی اقیانوس‌پیما از کنار یک خانه روستایی. این کشتی مسافربری بزرگ که در "پاپنبورگ" آلمان ساخته شده به سمت دریای شمال در حرکت است. به‌زودی همین کشتی میزبان هزاران گردشگر از سراسر جهان خواهد بود. فروش چنین کشتی‌هایی گرچه برای ایالت نیدرساکسن آلمان، بسیار سودآور است، ولی این کشتی غول‌پیکر هنوز در بین ۱۰ کالای پرفروش صادراتی آلمان قرار ندارد.
پرفروش‌ترین کالاهای صادراتی آلمان
صادرات ناخوشایند

جنگ‌افزارهای ساخت آلمان در شمار کالاهای پرفروش صادراتی هستند. موضوعی که چندان باب میل جامعه صلح‌طلب آلمان نیست. اما صادرات تفنگ، زیردریایی یا تانک‌های مدل لئوپارد در رده‌های آخر ده کالای پرفروش صادراتی آلمان قرار دارند.
پرفروش‌ترین کالاهای صادراتی آلمان
فلزهای سودآور

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اداره آمار آلمان، صادرات فلز در رده هفتم برترین کالاهای صادراتی آلمان قرار دارد. به عنوان نمونه، آلومینیوم. یعنی فلزی که از جمله برای بسته‌بندی فرآورده‌های خوراکی مانند شکلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. آلمان در سال ۲۰۱۵ مجموعا ۵۰ میلیارد یورو فلز صادر کرده است.
پرفروش‌ترین کالاهای صادراتی آلمان
خودروهای خدماتی و تجاری
خودروهای بزرگ مثل اتوبوس، ماشین‌های شهرداری از قبیل ماشین‌های جمع‌آوری زباله، کامیون‌های ساخت آلمان نیز در خارج از مرزهای این کشور بسیار محبوب هستند. ۵۷ میلیارد یورو مجموع فروش چنین خودروهایی در سال ۲۰۱۵ بوده است. چیزی در حدود ۵ درصد کل صادرات آلمان در آن سال.
پرفروش‌ترین کالاهای صادراتی آلمان
داروهای پرفروش

فرآورده‌های دارویی ساخت آلمان درسطح جهان از شهرت بسیاری برخوردارند. صنایع دارویی و طبی آلمان همچنان از اختراعات و کشفیات یکصدساله‌ی خود سود می‌برد. در سال ۲۰۱۵، آلمان نزدیک به ۷۰ میلیارد یورو دارو صادر کرده است.
پرفروش‌ترین کالاهای صادراتی آلمان
ابزارهای برقی
برق پدیده کم‌خطری نیست. تنها یک تماس کوتاه با جریان برق می‌تواند منجر به مرگ شود. از این رو تولید وسایل برقی به دانشی بالا نیاز دارد. دانشی که صنایع و تولیدکنندگان آلمانی برای تهیه وسائل برقی به کار می‌گیرند. در سال ۲۰۱۵ صادرات وسایل برقی آلمان بالغ بر ۶ درصد از کل صادرات ۱۲۰۰ میلیارد یورویی آلمان بود.
پرفروش‌ترین کالاهای صادراتی آلمان
ابزارهای بصری و داده‌پردازی

شرکت‌های آلمانی در سال ۲۰۱۵ موفق شدند حدود ۱۰۰ میلیارد یورو بابت صادرات چنین کالاهایی کسب درآمد کنند. به این ترتیب ۸ درصد از کل صادرات آلمان در آن سال به محصولات های‌تک و عدسی‌های پیشرفته بر می‌گردد.
پرفروش‌ترین کالاهای صادراتی آلمان
فرآورده‌های شیمیایی

محصولات و فرآورده‌های شیمیایی صادراتی آلمان به دارو محدود نمی‌شود. شرکت‌های بزرگ آلمانی هرسال میلیاردها یورو بابت صادرات گازها و مایعات شیمیایی کسب درآمد می‌کنند. در سال ۲۰۱۵ درآمد این شرکت‌ها از صدور فرآورده‌های شیمیایی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد یورو بوده است. به این ترتیب صادرات فرآورد‌ه‌های شیمیایی در مجموع صادرات آلمان در رتبه سوم قرار داشته است.
پرفروش‌ترین کالاهای صادراتی آلمان
ماشین‌آلات صنعتی
می‌گویند آلمان سرزمین مهندسان است. کلیشه‌ای که چندان دور از واقعیت هم نیست. صنایع ماشین‌سازی آلمان در اقتصاد صادراتی این کشور در رتبه دوم قرار دارد. در سال ۲۰۱۵، ماشین‌سازی آلمان مجموعا ۱۶۹ میلیارد یورو صادرات داشت. البته میزان سفارش خرید ماشین‌آلات از آلمان به اوضاع اقتصادی جهان وابسته است. هرگاه آهنگ رشد اقتصادی در جهان افزایش یابد، میزان خرید چنین کالاهایی از آلمان نیز افزایش می‌یابد.
پرفروش‌ترین کالاهای صادراتی آلمان
در صدر صادرات

صادارت خودروهای ساخت آلمان در صدر کالاهای صادارتی این کشور قرار دارد. خودروهای شرکت‌های فولکس‌واگن، ب‌ام‌و، پورشه و دایملر (مرسدس بنز) در سطح جهان بسیار محبوب هستند. صنایع خودروسازی آلمان در سال ۲۰۱۵ مجموعا ۲۲۶ میلیارد یورو خودرو و لوازم یدکی صادر کرد‌ند. حتی جنجال‌های ناشی از دستکاری داده‌های مربوط به آلاینده‌های شرکت فولکس‌واگن نیز تاثیر چندانی در میزان فروش و صادرات این صنایع نداشته است.
پرفروش‌ترین کالاهای صادراتی آلمان
خودروهای برقی
آلمان در عرصه تولید خودروهای برقی نیز بسیار فعال است. گرچه میزان تولید و صدور این خودروها هنوز به حدی نیست که بتواند تاثیری بر میزان صادرات ۱۲۰۰ میلیارد یورویی آلمان داشته باشد، اما گامی است برای آینده صنایع خودروسازی.
منبع : dw.de
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.