ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بازیگر سرشناس سینمای ایران درگذشت

بازیگر سرشناس سینمای ایران درگذشتناصر ملک‌مطیعی بازیگر قدیمی و سرشناس سینمای ایران درگذشت. آقای ملک‌مطیعی، ۸۸ ساله، که طی چند روز گذشته به علت مشکلات تنفسی و کلیوی در بیمارستان بستری شده بود، شامگاه چهارم خرداد (۲۵ مه) درگذشت.

ناصر ملک‌مطیعی که در کنار هنرپیشگان دیگری چون فردین و بهروز وثوقی، یکی از فعال‌ترین بازیگران سینمای ایران پیش از انقلاب اسلامی بهمن ۵۷ بود، در چهار دهه گذشته فرصت حضور دوباره در سینمای ایران را پیدا نکرد و به حرفه های دیگری چون مشاور املاک و قنادی پرداخت.
او که دانش‌آموخته رشته تربیت‌بدنی از دانش‌سرای عالی تهران بود سابقه کار به عنوان معلم ورزش در مدارس پایتخت را هم داشت.
زندگینامه (بیوگرافی) ناصر ملک‌مطیعی، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون ایران
از آثار معروفی که آقای ملک مطیعی در آنها ایفای نقش کرده می‌توان به قیصر (مسعود کیمیایی)، سه‌قاپ (زکریا هاشمی) و طوقی (علی حاتمی) اشاره کرد.

یوسف لطیف پور، روزنامه‌نگار سینمایی در توصیف اهمیت ناصر ملک‌مطیعی برای تاریخ سینمای ایران نوشته: "اگر به دنبال نمونه‌ای باشیم که قرار شود به شکلی تمام و کمال، مصائبی که بر تاریخ سینمای ایران روا داشته شده را نشان بدهد، هیچ‌کس بهتر از ناصر ملک‌مطیعی پیدا نخواهیم کرد. بازیگر و کارگردان محبوب سال‌های ۱۳۳۰ تا اواخر دهه ۱۳۵۰ که بعد از پیروزی انقلاب از فعالیت منع شد، اما برخلاف بعضی ستاره‌های دیگر هرگز ایران را ترک نکرد و به جز یک بازگشت کوچک و کوتاه ("نقش نگار"، ۱۳۹۲) هرگز به سینما بازنگشت."
پرویز پرستویی، بازیگر سرشناس سینمای ایران هم در اینستاگرام به خبر درگذشت ناصر ملک مطیعی واکنش نشان داده و علاوه بر خانواده او به هم بازی قدیمی آقای ملک مطیعی یعنی بهروز وثوقی هم تسلیت گفته و نوشته است: "قیصر داداش فرمونت رفت..."
بازیگر سرشناس سینمای ایران درگذشت
ناصر ملک‌مطیعی بعد از انقلاب ۵۷ ایران را ترک نکرد
بازیگر سرشناس سینمای ایران درگذشت
ناصر ملک مطیعی (چپ) فردین (وسط) و بهروز وثوقی (راست)
بازیگر سرشناس سینمای ایران درگذشت
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.