ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران

پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایرانرده‌بندی پرفروش‌های سال ۹۵ نشان می‌دهد که مردم در کنار تماشای فیلم‌های ناقد اجتماعی "فروشنده" و "ابد و یک روز" تمایل بسیاری برای دیدن فیلم‌های سرگرم‌کننده با چاشنی خنده دارند. چنانکه "من سالوادور نیستم"، "سلام بمبئی"، "پنجاه کیلو خرما" و "بارکد" با این حال و هوا توانستند در صدر پرفروش‌های سال باشند.

نمونه این اقبال را می‌توان در فروش ۱۶ میلیاردی "گشت ارشاد ۲" دید که باوجود تبلیغات منفی و مستهجن خواندنش توانست رکورد بیشترین فروش تاریخ سینمای ایران را بشکند و در صدر جدول پرفروش‌ها قرار گیرد.

در این بین فیلم‌های سریالی و آنها که پیش از این بلیت بیشتری ‌فروختند، همچون "رسوایی۲" از گردونه خارج شدند و حتی کمدی‌های سطحی چون "ناردون" و "آس و پاس" بیش از آنها فروخت.

از پرفروش‌های سینمای قبل از انقلاب مانند گنج قارون، قیصر و در امتداد شب و احتساب تورم اقتصادی که بگذریم؛ سینمای سال ۹۵ دارای شش فیلم بالای ۱۰ میلیارد، ۱۳ فیلم زیر ۱۰ میلیارد و ۱۴ فیلم بیش از یک میلیاردی داشته است. رونق سال ۹۵ و پیرو آن بهار سال ۹۶ را می‌توان اقبال اقتصادی سینمای کمدی در سطح کلان دانست؛ آنچنان که تقاضای مردم از سینما را می‌توان فضایی مفرح، شاد و با کمی انتقاد توصیف کرد.پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران
پنج فیلم پرفروش:

فروشنده: آخرین ساخته اصغر فرهادی با فروش ۱۵ میلیارد و ۷۱۴ میلیون و ۹۱۹ هزار تومان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران، تا پایان سال ۹۵ بود و جایگزین فیلم محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی شد که در سال ۹۴ نزدیک به ۱۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان فروش کرد. با این تفاوت که فروشنده بدون تیزر تلویزیونی و با مدت زمان اکران کوتاه تری رکورددار شد.

من سالوادور نیستم: دومین فیلم پر فروش سال ۹۵، تولید مشترک ایران و برزیل بود که در اکران نوروزی ۱۴ میلیارد و ۳۳۰ میلیون و ۴۹۱ هزار تومان در گیشه بلیط فروخت. یک کمدی مفرح با بازی رضا عطاران که به گفته تهیه کننده‌اش برای اکران فیلم‌های رانتی و دولتی از چرخه اکران کنار گذاشته شد.

سلام بمبئی: محصول مشترک سینمای ایران و هند، که با حضور محمدرضا گلزار، بنیامبن بهادری و دیا میرزا، یازیگر بالیوود روی پرده رفت. سومین فیلم پرفروش سال ۹۵ بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۶۵۵ میلیون و ۹۴۸ هزار تومان فروش کرد، در حالی که فیلم قبلی کارگردانش، قربان محمدپور با عنوان زبان مادری در اکران ۹۴ از جمله فیلم‌های نا‌موفق بود. سلام بمبئی در دو روز نخست اکران یک میلیارد تومان فروخت.

پنجاه کیلو آلبالو: فیلم بحث برانگیز مانی حقیقی که با فروشنده و من سالوادور نیستم در اکران نوروزی ۹۵ به روی پرده سینماها رفت، بیش از ۱۳ میلیارد تومان فروش کرد. این فیلم که به دستور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد وقت از پرده سینما‌ها پایین کشیده شد.

ابد و یک روز: اولین ساخته سعید روستایی با فروش ۱۱ میلیارد و ۴۸۲ میلیون و ۸۷۶ هزار تومان در جایگاه پنجم پرفروش‌های سال ۹۵ قرار گرفت. این فیلم که برنده ۸ سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد پس از فروشنده دومین اثر غیر کمدی، در فهرست پرفروش‌ها است. در رقابت سنگین با فیلم بارکد، و اختلافی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان ابد و یک روز در این جایگاه قرار گرفت.
پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران
پنج فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران:

گشت ارشاد ۲: با فروش ۱۵ میلیارد و ۹۵۹ میلیون و ۹۶۹ هزار تومانی خود در اکران نوروزی ۹۶ در مقام نخست رکوردداران فروش تاریخ سینمای ایران قرار گرفت. با اختلاف اندکی فیلم فروشنده در مقام دوم قرار دارد.

فیلم خوب، بد، جلف، با فروش ۱۵ میلیارد و ۱۹۴ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان در اکران ۹۶ سومین فیلم پر فروش تاریخ سینمای ایران است. رده چهارم این جدول متعلق به فیلم محمد رسول‌الله است. من سالوادور نیستم مقام پنجم را به خود اختصاص داده است.
پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران
پنج بازیگر پرفروش:

رضا عطاران با سه فیلم "من سالوادور نیستم"، "دراکولا" و "آبنات چوبی" با فروشی نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان عنوان پرفروش‌ترین بازیگر سال ۹۵ را از آن خود کرد تا جایگاهش در جلب نظر تماشاگران تثبیت شود.

"نوید محمدزاده" رتبه دوم پرفروش‌ترین‌ بازیگر را با فاصله اندکی از عطاران بدست آورد. "ابد و یک روز"، "خشم و هیاهو" و "لانتوری" با بازی محمدزاده به روی پرده سینماها رفت.

"فروشنده" شهاب حسینی را با وجود بازی در فیلم ناموفق "سایه‌های موازی" سومین بازیگر پولساز سینمای ایران کرد. فروش "سلام بمبئی" و "خشکسالی و دروغ" نیز محمدرضا گلزار را با اختلاف اندکی با "ترانه علیدوستی" در مقام چهارم پرفروش‌ها قرار داد.

"ترانه علیدوستی" نیز با "فروشنده" مقام پنجم را بدست آورد؛ هرچند استقبال از سریال "شهرزاد" پرفروش بودن او را در شبکه نمایش خانگی تکمیل کرد.
پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران
پنج فیلم کم فروش:

رفقای خوب: آخرین ساخته مجید قاری‌زاده که ۱۶ میلیون و ۲۲۲ هزار تومان فروش کرد و در رتبه نخست کم‌فروش‌ترین‌های اکران ۹۵ قرار دارد. این فیلم با وجود حضور بازیگران پیشکسوتی همچون جمشید مشایخی، داریوش اسد‌زاده و عنایت بخشی، فقط ۲ هزارو ۱۹۳ تماشاچی داشته است.

بچه‌های جسور: رتبه بعدی کم فروش‌ها در ژانر کودک و سینمای فانتزی به کارگردانی حجت‌الله سیفی تعلق دارد. این فیلم در اسفند ماه سال ۹۵ اکران شد و ۴۳ میلیون و ۱۰۳ هزار تومان فروخت.

ابوزینب: ساخته علی غفاری در سینمای مقاومت تعریف شده که با بازیگران لبنانی و به زبان عربی به نمایش درآمده است. این فیلم که در مقام سوم کم فروش‌ها قرار دارد ۵۹ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان در گیشه بلیط فروخته است.

نبرد خلیج فارس: چهارمین رتبه کم فروش‌ها انیمیشنی ساخته فرهاد عظیما است، که در اکران اسفند ماه ۹۵، تنها ۱۱۸ میلیون و ۷۰ هزار تومان فروش کرده است. این انیمیشن قسمتی از درگیری دریایی ناوگان سپاه با فرماندهی قاسم سلیمانی را به تصویر کشیده است.

سایه‌‌های موازی: این ساخته اصغر نعیمی حتی با حضور شهاب حسینی و ابوالفضل پورعرب در گیشه موفق نبود و ۱۱۸ میلیون و ۵۶۷ هزار تومان فروش کرد.
منبع : / نویسنده : آزاده کریمی خبرنگار سینمایی
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.