ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

شکلات باعث تقویت حافظه می شود

شکلات باعث تقویت حافظه می شودپژوهشگران ایتالیایی در یک تحقیق که اخیرا انجام داده‌اند خوردن مرتب کاکائو یا هر یک از تولیدات آن مانند شکلات را برای تقویت حافظه به ویژه در افراد کهنسال توصیه می‌کنند.

این تحقیق که توسط پژوهشگران دانشگاه L’Aquila در کشور ایتالیا انجام شده، روز جمعه ۳۰ ژوئن در نشریه Frontiers in Nutrition منتشر شده است.

این پژوهشگران می‌گویند که در شکلات ماده‌ای به نام فلاونل (Flavanols) وجود دارد که برای اعصاب مفید است. آنها تاثیر کاکائو و ترکیبات آن را برای یک مدت طولانی بر روی یک گروه از مردم که بیشتر آنها کهنسال بودند بررسی کرده اند.

در این تحقیق تاثیر خوردن کاکائو و مشتقات برای مدت حداقل ۵ روز تا ۳ ماه بر روی افراد کهنسال اندازه‌گیری شده است.

آنها متوجه شدند که مصرف روزانه کاکائو و شکلات باعث تقویت قدرت ادراک می‌شود و روی عواملی همچون توجه و سرعت انتقال، حافظه کاری و قدرت تکلم به میزان زیادی موثر است.

منافع خوردن کاکائو و شکلات در افراد کهنسال که از مشکلات حافظه و ادراک رنج می‌برند بیشتر است، زیرا شکلات انتقال خون به مغز را افزایش می‌دهد که عاملی مهم برای جلوگیری از بیماریهای مغزی و در راس آنها الزایمر است.

پژوهشگران متوجه شدند مصرف کاکائو می‌تواند اختلال ادراکی حاصل از بیخوابی شدید را از بین ببرد.

آنها می‌گویند اگرچه مصرف شکلات مفید است اما می‌تواند عوارض جانبی بخاطر میزان کالری آن و مواد دیگر در کاکائو هست مانند کافئین، شکر و شیر داشته باشد.

محققان می‌گویند چاره آن مصرف شکلات تیره است که کالری کمتری دارد و فلاونول مفید آن بیشتر است. تحقیقات دیگری که در این زمینه انجام شده نشان می دهد که شکلات برای بیماریهای قلبی هم خوب است زیرا خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانتی آن به باز شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.