ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

هجوم مردم برای خرید خودرو / تصمیم اشتباه دولت، قیمت خودرو را افزایش داد

هجوم مردم برای خرید خودرو / تصمیم اشتباه دولت، قیمت خودرو را افزایش داددر ابتدا هفته گذشته به‌دلیل تداوم کاهش تقاضا،حباب قیمت خودرو ترکید و قیمت ها کاهش یافت. در این بازه زمانی، در بازار خودرو بیش از ۴۰ محصول از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان کاهش قیمت یافتند.

به عنوان مثال قیمت مدل های مختلف سمند یک میلیون تومان، انواع پژو ۲۰۶ حدود دو میلیون تومان، تندر ۹۰ یک میلیون تومان، سوزوکی گرند ویتارا در حدود ۱۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ حدود ۳۴ میلیون تومان ارزان‌تر شدند. قیمت پژو ۲۰۰۸ تنها در یک هفته از ۲۱۰ میلیون تومان به ۱۷۶ میلیون تومان کاهش یافت. برخی این کاهش قیمت خودرو را به دلیل کمپین خرید خودرو صفر ممنوع می‌دانند که خودروسازان داخلی و واردکنندگان از راه افتادن دوباره آن هراس داشتند.

بنا بر اخبار مختلف واردکنندگان و برخی خودروسازان در ماه‌های اخیر با انبار کردن و کاهش تقاضا سعی در افزایش قیمت خودرو داشتند این افزایش به دلیل بالا رفتن قیمت ارز، حمله مردم برای خرید خودرو را در پی داشت.

مهدی اسلامی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل استان قزوین با اشاره به بازار آشفته خودرو گفته است: «عامل اصلی تورمی که صورت گرفت از جانب شرکت‌های تولیدی خودرو بود. شرکت‌های داخلی خودروهای تولید شده را به مشتریان تحویل ندادند و یکدفعه شاهد افزایش قیمت ۴ تا ۵ میلیون تومانی در هر اتومبیل بودیم.»

با این همه در هفته گذشته با توجه به راه افتادن کمپین خرید خودرو صفر ممنوع قیمت‌ها در بازار کاهش یافته بود اما دولت با ممنوع کردن واردات خودرو سبب شد دوباره التهاب به بازار خودرو باز گردد. ممنوعیت واردات خودرو می‌تواند در این شرایط بهترین خبر برای خودروسازان داخلی باشد. از طرفی با ممنوعیت واردات خودرو صدها شغل در نمایندگی‌های شرکت‌های واردکننده در خطر افتاده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.