ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

معرفی موچی، کیک برنجی معروف ژاپنی ها

معرفی موچی، کیک برنجی معروف ژاپنی هاموچی (Mochi) که به انگلیسی کیک برنجی یا Rice Cake نامیده می شود نوعی خوراکی است که از غلات به‌ویژه برنج ژاپنی تهیه می‌شود. در یک نوع آن برنج با آب و حرارت پخته و بوسیلهٔ فشار خارجی و کوبیدن در هاون تبدیل به ماده‌ای چسبناک می‌شود و بعد به آن شکل مخصوصی داده می‌شود.

در نوع دیگر آن به آرد غلات آب گرم افزوده شده و پس از ورز دادن بخارپز می‌شود. هر چند موچی در تمام مدت سال مصرف دارد ولی بیشتر به عنوان یک غذای سنتی شهرت دارد که در سال نو ژاپنی تهیه می‌شود. به علت خاصیت چسبندگی این خوراک، خوردن آن برای سالمندان که قدرت کمتری برای قورت دادن مواد چسبنده دارند بسیار خطرناک است و هر ساله تعدادی بر اثر خوردن آن دچار مرگ ناشی از خفگی می‌شوند. به دست آوردن آمار دقیق این نوع خفگی دشوار است. بر اساس اداره بهداشت و کار و رفاه ژاپن در سال ۲۰۰۶ میلادی ۸۰۳ مرگ در ژاپن بر اثر خفگی در هنگام خوردن مواد غذایی گزارش شده است که ۱۶۸ مورد آن بر اثر خوردن موچی بوده‌است. در سال ۱۹۹۶ میلادی تنها در ماه ژانویه آمار خفگی در اثر خوردن موچی ۲۰۸ نفر تخمین زده شده است. در حال حاضر موچی در صدر فهرست عامل خفگی بر اثر خوردن مواد غذایی در ژاپن قرار دارد.معرفی موچی، کیک برنجی معروف ژاپنی ها
شهر «نارا» در ناحیه کانسای ژاپن شهرتش را مدیون طرز تهیه غذای سنتی موچی است.

موچی ازغلات برنج ژاپنی تهیه می شود. پس از آنکه برنج با آب و حرارت پخته شد، آن را ورز می دهند و در هاونهای مخصوص بشدت می کوبند.

پس از کوبیدن در هاون موچی تبدیل به خمیر چسبناکی می شود و بعد به آن شکل مخصوصی می دهند.

میتو ناکاتانی، استاد موچی ساز می گوید: «ما مدتهای مدیدی، موچی را به همین شیوه در شهر زادگاهم درست می کردیم. برای تهیه موچی مهم این است که آن را قبل از سرد شدن، بشدت و بسرعت بکوبید و ورز بدهید.»
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.