ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

نقاشی جعلی دونالد ترامپ، جنجال آفرید!

نقاشی جعلی دونالد ترامپ، جنجال آفرید!موزه‌ای در آمریکا می‌گوید نقاشی امپرسیونیستی که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا صاحب آن است، اصل نیست.

تیم اوبرایان، زندگی‌نامه‌نویس آقای ترامپ در مصاحبه‌ای گفت زمانی که دونالد ترامپ هنوز رئیس جمهور نشده بود به او گفته بود که این اثر هنری، اصل است.
زندگینامه دونالد ترامپ میلیاردر و رئیس جمهور جنجالی آمریکا
اما مؤسسه هنر شیکاگو می‌گوید نقاشی واقعی دو خواهر (در تراس) اثر هنرمند فرانسوی پیر آگوست رنوآر، از ۸۰ سال پیش در گالری این موزه است.

آماندا هیکس، سخنگوی موزه گفت: "این نقاشی اصل از سال ۱۹۳۳ در دست ماست."

او در ای‌میلی به بی‌بی‌سی گفت: "ما افتخار می‌کنیم که توانسته‌ایم این کار هنری استثنایی را سالانه به ۱.۵ میلیون بازدید کننده نشان بدهیم."

این نقاشی در سال ۱۹۳۳ به موزه شیکاگو اهدا شد. فرد اهداکننده، آن را ۱۰۰ هزار دلار /6,800,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) خریده بود.

سخنگوی موزه شیکاگو افزود که اهدا کننده، نقاشی دو خواهر را از یک دلال هنری گرفته بود که این دلال هم آن را مستقیما از نقاش برجسته امپرسیونیست فرانسوی در سال ۱۸۸۱ خریده بود.

اما آقای اوبرایان در مصاحبه اخیر خود در برنامه "ونیتی فر" گفته است که آقای ترامپ بارها و بارها ادعا کرده بود که نسخه نقاشی وی اصل است.

تیم اوبرایان گفت سال‌ها پیش زمانی که در حال نگارش کتاب "هنر دونالد بودن" بودم، در سفری که با جت شخصی ترامپ داشتم این تابلو را در هواپیمای شخصی او دیدم.

اوبرایان از ترامپ می‌پرسد آیا این نقاشی اصل است و ترامپ پاسخ می‌دهد بله و روز بعد هم این ادعایش را تکرار می کند.

اوبراین به یاد می آورد که گفته است "دونالد، اینطور نیست."

"من در شیکاگو بزرگ شده‌ام و اسم اثر رنوآر دو خواهر در تراس است و روی دیوار موسسه هنر شیکاگو آویزان است."

زندگی‌نامه‌نویس آقای ترامپ می‌گوید نقاشی "دو خواهر" متعلق به آقای ترامپ بعدها به برج ترامپ منتقل شد و در اولین مصاحبه او پس از پیروزی در انتخابات، در پس‌زمینه تصویر دیده می‌شد.

آقای اوبرایان گفته است مطمئن است هنوز هم آقای ترامپ به کسانی که به محل تابلوی او در برج ترامپ می‌آیند به طور مرتب می‌گوید این تابلو اصل است.

چندی پیش دونالد ترامپ از اوبرایان به خاطر اینکه میزان ثروتش را در کتاب "هنر ترامپ بودن" تنها ۱۵۰ میلیون دلار /10,200,000,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) اعلام کرده بود، شکایت و درخواست غرامتی ۵ میلیارد دلاری کرد، اما دادگاه شکایت او را نپذیرفت.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.