ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

معروف‌ترین نقاشی های جهان که دزدیده شدند!

معروف‌ترین نقاشی های جهان که دزدیده شدند!سرقت آثار هنری بصورت مسلحانه، با لباس مبدل و یا با طراحی نقشه‌ای ماهرانه. سارقین زیادی در دهه‌‌های گذشته تلاش‌ کرده‌اند آثار هنرمندان مشهور را از موزه‌ها یا گالری‌ها سرقت کنند. دست‌چینی از معروف‌ترین سرقت‌ها در این گزارش تصویری:
فان گوک
در سال ۱۹۹۱ مردی خود را در توالت موزه "فان گوک / van gogh museum" در آمستردام مخفی کرد و با کمک یک نگبهان موفق شد ۲۰ اثر این استاد بزرگ را سرقت کند. پلیس تنها بعد از یک ساعت موفق شد تابلوها را در اتومبیلی که سارقان برای فرار استفاده کرده بودند پیدا کند و به موزه بازگرداند. سارقان نیز چند ماه بعد بازداشت شدندمعروف‌ترین نقاشی های جهان که دزدیده شدند!
در سال ۲۰۰۸ در بزرگترین سرقت اروپا (به لحاظ قیمت) چهار تابلو نفیس به ارزش ۱۸۰ میلیون فرانک سوئیس از محل بنیاد "امیل گئورگ بورله" در زوریخ به سرقت رفتند. این تابلو‌ها که اثر پل سزان (عکس)، اِدگار دِگا، وینسنت فان گوک و کلود مونه بودند بعدا همگی پیدا شدند. جالب اینکه پلیس دو تابلو را در پارکنیگ یک تیمارستان پیدا کرد
معروف‌ترین نقاشی های جهان که دزدیده شدند!
تابلو مونالیزا، مشهورترین پرتره یک زن با آن لبخند محسورکننده، که توسط لئوناردو داوینچی کشیده شده است در سال ۱۹۱۱ توسط یک جوان ایتالیایی با نام "وینچنسو پروجیا / Vincenzo Peruggia" به سرقت رفت.
Vincenzo Peruggia
او با لباس کارمندان موزه لوور به آنجا رفت و تابلو را زیر روپوش خود مخفی کرد. با گزارش یک تاجر آثار هنری، تابلو در سال ۱۹۱۳ کشف و سارق توسط پلیس بازداشت شد.
معروف‌ترین نقاشی های جهان که دزدیده شدند!
در سال ۲۰۱۴ از ویلایی در وین پایتخت اتریش ۷۱ تابلو از آثار نقاشان مشهور اتریش همچون اسکار کوکوشکا oskar kokoschka (عکس) به سرقت رفت. ۲۵۰ هزار یورو برای بازگرداندن این تابلوها جایزه تعیین شده است.
معروف‌ترین نقاشی های جهان که دزدیده شدند!
در سال ۲۰۱۰ سرقت جمجمه دزد دریایی "کلاوس اشتروته‌بکر" از موزه تاریخ شهر هامبورگ تعجب همگان را برانگیخت. سارقان انگیزه سرقت را "شوخی" اعلام کردند. این جمجمه یک سال بعد به موزه بازگشت و در روز تحویل جمجمه، بازدیدکنندگان اجازه یافتند از موزه مجانی دیدن کنند.
معروف‌ترین نقاشی های جهان که دزدیده شدند!
درحالی که در اروپا جشن سال نو و آغاز قرن جدید برگزار می‌شد، پنجره سقف موزه آکسفورد شکسته شد. سارق برای کور کردن دوربین‌ها نارنجک دودزا به داخل سالن پرتاب کرد و با طناب از سقف به پایین آمد. این صحنه یک فیلم نیست، بلکه عملیات یک سارق برای ربودن تابلوی ""Auvers-sur-Oise" اثر پل سزان به ارزش ۳ میلیون پوند است. دیگر هیچ‌ اثری از این تابلو بدست نیامد.
معروف‌ترین نقاشی های جهان که دزدیده شدند!
باورنکردنی، اما واقعی: یک فرد مست با سابقه کلاه‌برداری از داربست موزه تاریخ هنر در وین اتریش بالا می‌رود و بعد از شکستن شیشه چند پنجره وارد سالنی می‌شود و این نمکدان طلا به ارزش ۵۰ میلیون یورو را با خود می‌برد. "بن‌ونوتو چلینی" طلاساز ایتالیایی "Saliera" را برای فرانسوا اول، پادشاه فرانسه ساخته بود. طرح سارق برای گرفتن پول از موزه و تحویل اثر هنری با شکست روبرو شد.
معروف‌ترین نقاشی های جهان که دزدیده شدند!
سیستم‌های امنیتی موزه هنرهای مدرن پاریس خاموش و نگهبانان هم متوجه موضوع خاصی نشدند. سرقت تابلوهای این موزه به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو، بخصوص تابلو پیکاسو (عکس) جنجال آفرید. گرچه سارق بازداشت شده، اما از تابلوها هیچ خبری نیست.
معروف‌ترین نقاشی های جهان که دزدیده شدند!
تابلو رمبرانت با نام "Jacques III de Gheyn" تاکنون چهار بار و در سال‌های ۱۹۶۶، ۱۹۷۳، ۱۹۸۱ و ۱۹۸۶ از یک گالری در بریتانیا به سرقت رفته است. این تابلو رکورد جهانی سرقت شدن یک اثر هنری را در اختیار دارد و حتی نام آن به مزاح به "رمبرانت برای دزدیدن" تغییر یافته است.
معروف‌ترین نقاشی های جهان که دزدیده شدند!
معمایی که هنوز هم حل نشده است: سرقت ۱۳ تابلو از موزه "ايزابل استوارت گاردنر" بوستون در سال ۱۹۹۰ با ارزش ۵۰۰ میلیون دلار که آن را به‌عنوان بزرگترين دزدی آثار هنری در آمريکا قلمداد کرده‌اند. دو نفر با لباس پلیس به موزه وارد شده و آثار را سرقت کردند. (عکس تابلوی سرقت شده "کنسرت" اثر ژان فرمر) جای تابلو‌ها هنوز هم روی دیوارهای موزه خالی نگه داشته شده است.
معروف‌ترین نقاشی های جهان که دزدیده شدند!
تابلو "مادونا" لئوناردو داوینچی که ارزش آن ۷۰ میلیون یورو تخمین زده می‌شد در سال ۲۰۰۳ از قصری در اسکاتلند به سرقت رفت. سارقان به‌عنوان گردشگر وارد قصر شده و نگهبانان را خلع‌سلاح کردند. از این تابلو به مدت چهار سال هیچ اثری نبود تا اینکه در سال ۲۰۰۷ در بازرسی‌های پلیس در شهر گلاسگو این تابلو کشف شد.
معروف‌ترین نقاشی های جهان که دزدیده شدند!
حمله مسلحانه به موزه ادوارد مونک اسلو در سال ۲۰۰۴. سارقان در جلوی چشم بازدیدکنندگان دوتابلو "جیغ" و مریم مقدس "مادونا" را از دیوار موزه کنده و با خود بردند. بعدا در بازرسی‌های پلیس این دو تابلو پیدا شدند، اما تابلو "جیغ" وضعیت مناسبی نداشت و بخشی از آن دیگر به هیچ عنوان قابل تعمیر نیست.
معروف‌ترین نقاشی های جهان که دزدیده شدند!
در ماه مارس سال ۲۰۱۷ در موزه "بوده" (Bode) در برلین سکه‌طلا "برگ بزرگ افرا" (Big Maple Leaf) به قطر ۵۳ سانتیمتر، ضخامت ۳ سانتیمتر و وزن ۱۰۰ کیلوگرم به سرقت رفت. از این سکه تنها ۵ عدد در دنیا وجود دارد که بر روی آن سردیس ملکه الیزابت دوم حک شده است.
معروف‌ترین نقاشی های جهان که دزدیده شدند!
در ایام عید پاک سال ۲۰۱۶ از گاوصندوق یک شرکت نگهداری از اجناس و اموال سرقتی به ارزش ۱۸ میلیون یورو صورت گرفت، سارقان افراد سالمندی بودند که زیورآلات، الماس و پول نقد این شرکت را دزدیدند. جالب اینکه پلیس آژیر خطر را خطای تکنیکی پنداشته بود. سارقان بازداشت شدند و بخشی از اموال نیز کشف شده است.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.