ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

یک زن 37 ساله، جوان‌ترین نخست‌وزیر نیوزلند لقب گرفت

یک زن 37 ساله، جوان‌ترین نخست‌وزیر نیوزلند لقب گرفتجاسیندا آردرن، رهبر ۳۷ حزب کارگر نیوزیلند جوان‌ترین نخست‌وزیر این کشور از سال ۱۸۵۶ خواهد بود. قرار است او دولت ائتلافی چپ میانه را در این کشور تشکیل دهد.

حزب کارگر در انتخابات ماه سپتامبر در مکان دوم قرار گرفت، در این انتخابات هیچ یک از احزاب نتوانستند اکثریت آرا را به خود اختصاص دهند.

حزب ملی‌گرای "نخست نیوزیلند" موافقت کرده که در دولت ائتلافی حضور داشته باشند. حزب سبزها حمایت خود را از این ائتلاف جدید اعلام کرده است.

در جریان مبارزات انتخاباتی ماه سپتامبر رقابت اصلی بین بیل انگلیش، از حزب ملی‌گرا و جاسیندا آردرن از حزب کارگر بود.

این دو حزب در جریان مبارزات انتخاباتی شانه به شانه هم پیش رفتند، هر چند که در رو‌زهای آخر این مبارزات اندکی از حمایت از حزب کارگر کاسته شد.

جاسیندا آردرن در جریان فعالیت‌های انتخاباتی‌اش با ارائه سیاست‌هایی در مورد ارائه کمک‌هایی در زمینه‌های آموزشی، مسکن و محیط زیست توجه نسل جوان این کشور را به خود جلب کرد.

او پس از توافق برای تشکیل دولت ائتلافی به خبرنگاران گفت: "فوق‌العاده مفتخرم که مامور تشکیل دولتی شده‌ام که حزب کارگر رهبری آن را برعهده دارد."

خانم آردرن تاکید کرد که دولت برای برآوردن کردن وعده‌های انتخاباتی بشدت تلاش می‌کند.

او همچنین گفت که حزب ملی‌گرای "نخست نیوزیلند" چهار پست درکابینه خواهد داشت.

به گفته خبرنگاران ائتلاف جدید احتمالا به معنای کاهش قابل ملاحظه در مهاجرت و ایجاد کنترل‌های جدید بر مالکیت خارجی‌ها بر املاک خواهد بود.

بیل انگلیش، از حزب ملی گرای "نخست نیوزیلند" در سال ۲۰۱۶ در پی استعفای غیرمنتظره جان کی نخست وزیر نیوزیلند شد.
جاسیندا آردرن کیست؟
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.