ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

تولید خودرو در استرالیا به پایان خط رسید!

تولید خودرو در استرالیا به پایان خط رسید!با تعطیلی کارخانه هولدن در آدلاید، خودروسازی استرالیا با سابقه‌ای نزدیک به یک قرن به پایان راه رسید. بعد از بسته شدن کارخانه‌های تویوتا و فورد، هولدن، که زیرمجموعه‌ای از کارخانه جنرال موتورز است، آخرین خودروسازی بود که در استرالیا فعالیت می‌کرد.تولید خودرو در استرالیا به پایان خط رسید!
بالا بودن هزینه‌های تولید، فشار برای کاهش قیمت‌ها به خاطر رقابت شدید و همگام نبودن تولید با سلیقه خریداران باعث شد خودروسازی دیگر در استرالیا صرفه اقتصادی نداشته باشد.

سابقه فعالیت هولدن به اواخر قرن نوزدهم و کارگاهی برمی‌گردد که جیمز الکساندر هولدن برای ساخت زین اسب در آدلاید در جنوب استرالیا تاسیس کرد. در سال ۱۹۲۴، هولدن قطعه‌ساز رسمی جنرال موتورز در استرالیا شد و بعد از جنگ جهانی دوم برای شورلت، بیوک و واکسهال بدنه می‌ساخت تا این که در سال ۱۹۴۸ با حمایت دولت، اولین خودروی ملی استرالیا را تولید کرد.

به گفته کارخانه، هولدن در طول ۶۹ سال فعالیتش هفت میلیون و ۶۸۷ هزار و ۶۷۵ دستگاه ماشین ساخت. این شرکت در سال‌های اخیر به خاطر ماشین‌های هشت سیلندر دیفرانسیل عقبش شهرت جهانی داشت. آخرین ماشینی هم که از خط تولید خارج شد قوی‌ترین هشت سیلندر هولدن بود؛ یک «کمودور اس‌اس-وی ردلاین» قرمز رنگ با موتور ۴۰۷ اسب بخاری و گیربکس دستی که قرار است در موزه هولدن نگهداری شود.

با تعطیلی تولید، مدل‌های هولدن از تایلند، کره جنوبی، لهستان و ایالات متحده آمریکا به استرالیا وارد می‌شود.
تاریخچه شرکت خودروسازی شورولت (Chevrolet)
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.