ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

افزایش جمعیت کانگوروها و دعوت مردم استرالیا به خوردن بیشتر این گوشت‌ها

افزایش جمعیت کانگوروها و دعوت مردم استرالیا به خوردن بیشتر این گوشت‌هازمین‌داران و بو‌م‌شناسان استرالیایی درباره افزایش جمعیت کانگوروهای وحشی و تاثیرات محیط زیستی آن هشدار داده و از استرالیایی‌ها خواسته‌اند بیشتر گوشت کانگورو بخورند.

مطابق آمار دولتی، تعداد کانگوروها در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۵ میلیون برآورد شد که تقریبا دو برابر جمعیت انسانی استرالیا هستند.

جمعیت کانگوروهای استرالیا در سال ۲۰۱۰ میلادی ۲۷ میلیون بود. بارش زیاد و افزایش منابع غذایی ازدلایل اصلی رشد سریع جمعیت این حیوان عنوان شده است.

اما اکنون این نگرانی وجود دارد که اگر تابستان بی‌باران باعث خشکسالی شود، میلیون‌ها کانگورو گرسنه بمانند.

استرالیا قوانین سختی برای کشتن حیوانات وضع کرده است. هر ایالتی برای کشتار با هدف استفاده تجاری، بر اساس سطح پایداری محیط‌زیستی مجوز صادر می‌کند.

به گزارش رسانه‌های محلی، مجوزهای موجود برای کشتار حیوانات، به خاطر پایین بودن قیمت و نبود تقاضا استفاده نمی‌شود.

هر ساله بر سر کشتار کانگوروها مناقشه است. مخالفان می‌گویند هیچ دلیلی وجود ندارد که کاهش تعداد آنها به محیط‌زیست کمک کند.

از پوست حیوانات شکارشده برای مقاصد تجاری و صادرات استفاده می‌شود. اما گوشت‌ آنها غالبا به‌خاطر نبود تقاضا فاسد می‌شود.

کانگورو، حیوان ملی استرالیا است و خوردن گوشت‌ آن به نوعی شرم‌آور محسوب می‌شود.

بعضی استرالیایی‌ها خوردن گوشت کانگوروها را منبع خوبی برای جذب توریست‌‌هایی می‌دانند که به‌دنبال غذای بومی مانند گوشت شترمرغ و تمساح هستند.

طرفداران می‌گویند گوشت کانگورو کم‌چربی است و چون این حیوانات متان کمتری نسبت به دیگر حیوانات پرورشی تولید می‌کنند، از نظر محیط‌زیستی مساعدند.

پرفسور دیوید پاتن از دانشگاه آدلاید به شبکه ای‌بی‌سی گفت مردم باید از کشتار کانگور حمایت کنند تا از اکوسیستم دیگر بخش‌های کشور حمایت و از فاسد شدن گوشت این حیوانات هم جلوگیری شود.

او افزود: "این گناه کانگوروها نیست که تعدادشان بیش از حد شده است، شاید ما رغبت نداشته‌ایم نسبت به آنها شدت عمل نشان دهیم، هر چه زودتر باید آنها را از سیستم اکولوژی خارج کنیم تا از صدمات آنها جلوگیری کنیم. اگر دست به کشتار آنها بزنیم، این کار را از منظر انسانی انجام داده‌ایم. همچنین نباید از یاد ببریم برای چه استفاده‌ای آنها را از بین برده‌ایم."
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.