ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مسعود بارزانی جهانیان را فراخواند!

مسعود بارزانی جهانیان را فراخواند!مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق از واکنش دولت عراق به همه‌پرسی استقلال انتقاد کرده و خواهان کاهش فشارها به مردم کردستان عراق شده است.

آقای بارزانی در بیانیه‌ای گفته است که مردم این منطقه به طور مسالمت‌آمیز در روند تعیین سرنوشت خود شرکت کردند اما به دنبال آن "مورد هجوم قرار گرفته و از سوی دولت عراق مجازات شده‌اند." نیروهای دولت عراق به دنبال همه‌پرسی استقلال کردستان عراق، کنترل مناطقی را قبلا در اختیار نیروهای اقلیم کردستان عراق بود، در اختیار گرفتند.
زندگینامه (بیوگرافی) مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان
آمریکا، ایران و ترکیه به شدت با همه‌پرسی استقلال مخالف بودند و روسیه هم از طرفین خواسته بود با مذاکره راهی برای همزیستی بیابند. رئیس اقلیم کردستان عراق گفته است سیاست‌های تنبیهی دولت عراق بر اقتصاد این منطقه تاثیر منفی گذاشته و بیش از ۱۵۰ هزار نفر، مجبور به ترک محل زندگی خود شده‌اند. این آمار به طور مستقل تائید نشده‌اند.

دو روز پیش سازمان ملل متحد در مورد گزارش‌هایی که در آنها به جابه‌جایی اجباری شهروندان غیرنظامی عمدتا کرد از شهر کرکوک عراق اشاره شده بود، ابراز نگرانی کرده بود.

سازمان ملل متحد از دولت عراق خواسته است تا مراقب جان کلیه شهروندان غیرنظامی باشد.

آقای بارزانی در بیانیه خود به نقش پیشمرگه‌های کرد در جنگ با گروه داعش هم اشاره کرده و گفته است بسیاری از کشورها چنین چیزی را به خاطر منافع خود فراموش کرده‌اند.

در همین حال وزارت امور خارجه آمریکا از خشونت‌ها در برخی مناطق شمال عراق ابراز نگرانی کرده و گفته است اوضاع را به دقت زیر نظر دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خواهان توقف کلیه خشونت‌ها و حرکات تحریک‌آمیز شده و گفته است طرفین ماجرا با هماهنگی فعالیت‌های خود، آرامش را برقرار کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا از دولت عراق خواسته است با محدود کردن تحرکات نیروهای دولتی در مناطق مورد مناقشه در شمال عراق اوضاع را آرام کند.

این سخنگو گفته است در اختیار گرفتن مناطق مورد مناقشه توسط نیروهای دولتی به معنای تغییر موقعیت آنها نیست و تا زمان حل مساله بر اساس قانون اساسی عراق، این مناطق همچنان مورد مناقشه خواهند ماند.

روز جمعه نیروهای دولت عراق برای در اختیار گرفتن آخرین منطقه استان نفت خیز کرکوک به مدت سه ساعت با پیشمرگه‌های کرد درگیر شدند. ارتش عراق اعلام کرده موفق شده کنترل کامل کرکوک را دست بگیرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.