ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

سخنان جنجالی ترامپ، خشم دولت فرانسه را برانگیخت!

سخنان جنجالی ترامپ، خشم دولت فرانسه را برانگیخت!رئیس جمهور و نخست‌وزیر سابق فرانسه و وزارت خارجه این کشور در واکنش های جداگانه به تندی از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره کشتار سال ۲۰۱۵ در یک سالن هنری در پاریس، انتقاد کرده‌‎اند. در بریتانیا هم مسئولان بهداشتی به "منطقه جنگی" خواندن بیمارستان‌های لندن از سوی آقای ترامپ واکنش نشان داده‌اند.

اظهارات جنجال برانگیز آقای ترامپ، روز گذشته (جمعه پنجم مه) در همایش بزرگ سالانه انجمن اسلحه آمریکا ایراد شد که رئیس جمهور آمریکا برای دومین بار در ۱۶ ماه گذشته در آن حضور پیدا کرده است.
زندگینامه دونالد ترامپ میلیاردر و رئیس جمهور جنجالی آمریکا
آقای ترامپ در این همایش در حمایت از قوانین مالکیت سلاح در آمریکا به کشتار ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس اشاره کرده و گفت از نظر او به همراه نداشتن سلاح از سوی قربانیان کار را برای مهاجمان آسان کرده بوده است.

او در سخنان خود سعی کرد تصویری از آن کشتار برای حاضران در سالن ترسیم کند و در حالی که دستش را چون یک هفت‌تیر بالا گرفته بود گفت حمله‌کنندگان قربانیان را یکی یکی فرا می‌خواندند: "بیا جلو! بوم!" او با دستش که به شکل اسلحه درآورده بود یکی یکی به قربانیان فرضی شلیک کرد.

این در حالی است که مهاجمان آن کشتار در پاریس با استفاده از سلاح‌های نیمه‌خودکار حاضران در سالن کنسرت را به رگبار بستند و از کمربندهای انفجاری استفاده کردند.سخنان جنجالی ترامپ، خشم دولت فرانسه را برانگیخت!
وزارت خارجه فرانسه در واکنش به سخنان آقای ترامپ خواستار حفظ حرمت قربانیان این کشتار شده و در بیانیه‌ای اعلام کرده: "فرانسه با جدیت اظهارات آقای ترامپ درباره قربانیان کشتار۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ را مردود می‌داند و خواستار رعایت حرمت کشته‌شدگان آن حملات است."

فرانسوآ اولاند، رئیس جمهور سابق فرانسه که در زمان وقوع این کشتار در قدرت بود هم در واکنشی تند اظهارات آقای ترامپ را "شرم‌آور" خوانده و گفته: "این سخنان نشان دهنده آن است که (آقای ترامپ) درباره فرانسه و ارزش‌های آن چگونه فکر می‌کند."

مانوئل والس، نخست وزیر سابق فرانسه که او هم در زمان وقوع این حمله در راس هیات دولت بود در توییتر نوشته: "بی‌نزاکت و بی‌صلاحیت. بیش از این چه بگویم؟"

در این سخنرانی که روز جمعه در دالاس تگزاس و برای هزاران نفر از اعضای انجمن اسلحه آمریکا ایراد شد، آقای ترامپ همچنین از افزایش آمار چاقوکشی‌ها در لندن انتقاد کرد و گفت بیمارستان‌های عمومی در پایتخت بریتانیا شبیه مراکز امداد "مناطق جنگی" شده‌اند.

در واکنش به این سخنان، پروفسور، کریم بروهی، از پزشکان ارشد لندن با "مضحک" خواندن اظهارات آقای ترامپ گفته تجویز اسلحه برای مقابله با چاقوکشی "خنده‌دار" است.

آقای ترامپ قرار است به زودی به بریتانیا سفر کند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.