ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

حرکت شجاعانه دختر سوئدی، تحسین جهانی را برانگیخت

حرکت شجاعانه دختر سوئدی، تحسین جهانی را برانگیختاز اقدام یک فعال سوئدی که جلو اخراج یک پناهجوی افغان را گرفت، به صورت گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی استقبال شده است.

الین ارسون که دانشجو است بلیط همان پروازی را رزرو کرده بود که یک پناهجوی افغان قرار بود روز دوشنبه (۱ مرداد/۲۳ ژوئیه) با آن به افغانستان بازگردانده شود. الین در هواپیما به اخراج مرد افغان اعتراض کرد و این اعتراض را به صورت زنده در فیسبوک پخش کرد.حرکت شجاعانه دختر سوئدی، تحسین جهانی را برانگیخت
او در این جریان با تعدادی از مسافران و خدمه پرواز صحبت می‌کند و می‌گوید اگر این مرد به افغانستان بازگردانده شود، کشته خواهد شد و می‌گوید:"برای نجات یک نفر هر چه از دست من برآید انجام می‌دهم...اگر حتی یک نفر ایستاده باشد، خلبان نمی‌تواند پرواز کند." او همچنین می‌گوید اگر خلبان بخواهد، این مرد را ماموران از داخل هواپیما بیرون می‌برند.

این کار الین اگرچه با استقبال فراوانی رو‌برو شد، برخی او را متهم به "خودنمایی" می‌کنند. ویدئوی او از جریان اعتراضش تا کنون حدود دو و نیم میلیون بار دیده شده‌ و به صورت گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی همرسانی شده است.

خانم ارسون به مسافران دیگر هواپیما و بینندگان فیسبوک توضیح می‌دهد که قانون کشورش در مورد اخراج پناهجویان را قبول ندارد.

سوئد آن عده از پناهجویان افغان را که درخواست پناهندگی شان رد می‌شود، به افغانستان بازمی‌گرداند.

در این ویدئو دیده می‌شود که ابتدا خدمه پرواز و بعد بعضی از مسافران از او می‌خواهند که بنشیند و فیلم نگیرد.

در زمانی که او اعتراضش را مطرح می‌کند، چند نفر هم از او حمایت می‌کنند.

در نهایت این اقدام او باعث می‌شود، مرد ۵۲ ساله افغان از هواپیما بیرون برده شود و از اخراجش توسط این هواپیما جلوگیری شود.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که این پناهجو احتمالا بعدا بازگردانده شود و فعال سوئدی که مانع اخراجش شد هم با پیامدهای قانونی روبرو شود. مسافران هواپیما موظف هستند که دستورات خلبان را رعایت کنند.

اخراج پناهجویان همچنان یکی از موارد بحث‌انگیز در سراسر اروپا است.

اخیرا یکی از پناهجویان افغان که از آلمان به افغانستان بازگردانده شده بود، در هتلی در کابل خودکشی کرد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.