ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

قصاب مشهور بالکان، به حبس ابد محکوم شد

قصاب مشهور بالکان، به حبس ابد محکوم شددیوان لاهه راتکو ملادیچ ژنرال سابق صرب را به دلیل نسل کشی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت به حبس ابد محکوم کرد.

او در دادگاه سازمان ملل برای جنایت جنگی در یوگسلاوی سابق محاکمه شده بود و متهم شده بود که دستور قتل ۸ هزار مرد و پسر مسلمان را در سربرنیتسا صادر کرده است.

راتکو ملادیچ که به قصاب بالکان مشهور است، اکنون ۷۴ سال دارد.
دارکو ملادیچ
جریان دادگاه برای بیش از یک ساعت متوقف شد تا فشار خون راتکو ملادیچ مورد آزمایش قرار گیرد.
دارکو ملادیچ پسر راتکو ملادیچ گفته است: «آنها در جریان دقایق استراحت فشار خونش را گرفتند. آنها گفتند که می توانند با اعلام حکم، جریان دادگاه را ادامه دهند. ما خیلی نگران فشار خونش بودیم زیرا او قبلا چهار بار سکته کرده است.»

در جریان دادگاه راتکو ملادیچ فریاد زد: «اینها همه دروغ است و شما همه دروغگو هستید.»

ملادیچ فرمانده نظامی صربهای بوسنی در سالهای بین ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ بود. وی همچنین متهم به جرایم علیه بشریت در سارایوو شده است که طی آن ۱۱ هزار غیرنظامی در اثر گلوله باران جان باختند.

کشتار سربرنیتسا فجیع ترین خشونت رخ داده در اروپا پس از جنگ جهانی دوم محسوب می شود. او با ۱۱ اتهام روبرو بود که در ۱۰ مورد گناهکار شناخته شد. انتظار می رود که وکلای او خواهان تجدید نظر شوند.

سربرنیتسا در نزدیکی مرز شرقی بوسنی با صربستان، از سوی سازمان ملل متحد منطق امن تعیین شده بود و زیر نظر صلحبانان سازمان ملل بود اما آنها به سرعت و پس از آنکه نیروهای مولداوی در ۱۱ ژوئیه ۱۹۹۵ به آنها حمله کردند، این منطقه را رها کردند.

جنگ بوسنی، یکصد هزار کشته و دو میلیون آواره بر جا گذاشت.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.