ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

ماجرای جان فشانی سرهنگ فرانسوی که لقب قهرمان ملی را گرفت

ماجرای جان فشانی سرهنگ فرانسوی که لقب قهرمان ملی را گرفتبزرگداشت و تجمید از یک افسر ژاندارمری فرانسه که روز جمعه برای نجات گروگان ها، خودش را تسلیم گروگان گیر کرد و کشته شد ادامه دارد.

سرهنگ دوم آرنو بلترام در جریان حمله مسلحانه یک اسلامگرای تندرو به سوپرمارکتی در شهر ترب، واقع در جنوب فرانسه، داوطلب شد که جایش را با یک گروگان زن عوض بکند؛ مقامات می گویند آقای بلترام - ۴۴ ساله - در داخل سوپرمارکت به طور پنهانی تلفن همراه خود را روشن نگه داشت که به عملیات پلیس در پایان دادن به گروگان گیری کمک کرد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، ضمن تمجید از "فداکاری و شجاعت استثنایی" سرهنگ بلترام، او را یک "قهرمان ملی" اعلام کرده است. روز شنبه (۲۴ مارس) در مراکز ژاندارمری ملی فرانسه پرچم ها به حالت نیمه برافراشته درآورده شد.

جرارد کولومب، وزیر کشور فرانسه، که خبر فوت آقای بلترام پس از انتقال به بیمارستان را اعلام کرد گفت است: "او برای کشورش جان داد. فرانسه هیچ گاه قهرمانی، شجاعت و فداکاری او را فراموش نخواهد کرد."

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، نیز گفته است که فداکاری و شجاعت این افسر فراموش نخواهد شد.

در جریان گروگان‌گیری سه نفر - یکی از کارکنان فروشگاه و دو مشتری - کشته شدند. ۱۶ نفر هم زخمی شدند که جراحات دو نفر بسیار شدید بود.
رضوان لقدیم
رضوان لقدیم
رضوان لقدیم، مهاجم ۲۵ ساله، نیز به ضرب گلوله پلیس کشته شد. او قبل از عملیات هنگام ربودن یک خودرو، سرنشین آن را کشت و راننده را زخمی کرده بود. دولت فرانسه این حمله را یک اقدام "تروریستی اسلامی" خوانده است.

پلیس چطور زخمی شد؟

به گفته وزارت کشور فرانسه، سرهنگ بلترام سعی کرد که گروگان‌ها را از فروشگاه خارج کند اما گروگان‌گیر یک زن را به عنوان سپر جان خود نگه داشته بود؛ آقای بلترام داوطلب شده بود تا جایش را با آن زن عوض کند.

به گفته وزیر کشور فرانسه، وی، تلفن همراه خود را روی میز روشن می گذارد تا همکارانش در جریان وضعیت قرار بگیرند.

وقتی پلیس صدای تیراندازی را شنید به داخل فروشگاه حمله کرد اما آقای بلترام زخمی شده بود. ساعاتی بعد اعلام شد که حال آرنو بلترام بسیار وخیم است.ماجرای جان فشانی سرهنگ فرانسوی که لقب قهرمان ملی را گرفت
فرد گروگان‌گیر که نام او رضوان لقدیم، اعلام شده، خواهان آزادی صلاح عبدالسلام شده بود. صلاح عبدالسلام، تنها متهم بازمانده از حملات ۲۰۱۵ پاریس است که باعث مرگ ۱۳۰ نفر شد.

رضوان لقدیم، ۲۵ ساله متولد مراکش و شهروند فرانسه بود. او به دلیل تفکرات افراطی و ارتباط با اسلام‌گرایان تندرو در فهرست ویژه تحت نظارت دستگاه اطلاعاتی فرانسه قرار داشته است.

به گفته وزارت کشور فرانسه او دو بار در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ به اتهام حمل اسلحه و مصرف مواد مخدر بازداشت شده بود.

رضوان لقدیم با خانواده و چند خواهر خود در یک آپارتمان در جنوب فرانسه زندگی می‌کرد و روز حمله به گفته همسایه‌ها یکی از خواهران خود را به مدرسه رسانده بود. بعد از گروگان‌گیری، پلیس به خانه آنها حمله کرد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.