ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه بدلیل کاهش بودجه ارتش استعفا داد!

رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه بدلیل کاهش بودجه ارتش استعفا داد!رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه در اعتراض به برنامه کاهش بودجه دفاعی از سمت خود استعفا کرده است.

دفتر ژنرال پیر دو ویلیه در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه، ۲۸ تیر (۱۹ ژوئیه) تصمیم او به کناره‌گیری از این سمت را اعلام کرد. این تصمیم تنها چند روز پس از ابراز مخالفت علنی رئیس ستاد مشترک با بودجه دفاعی مورد نظر امانوئل مکرون، رئیس جمهوری جدید فرانسه و واکنش آقای مکرون به این سخنان اتخاذ شده است.

ژنرال دو ویلیه هم در بیانیه‌ای که به این مناسبت منتشر کرده گفته است که هدف او همواره حفظ آمادگی و توان دفاعی فرانسه بوده است اما با توجه به کاهش بودجه نظامی، انجام چنین ماموریت دشواری ناممکن شده است.

وی گفته است: "در شرایط جاری نمی‌توانم توانمندی نیروی دفاعی کشور را به نحوی که به اعتقاد من برای حفظ امنیت فرانسه و مردم فرانسه لازم است تضمین کنم."

ژنرال دو ویلیه افزوده است که به همین دلیل تصمیم گرفت از مقام خود استعفا کند و این استعفا مورد قبول رئیس جمهوری قرار گرفته است.

خبر اختلاف نظر ژنرال دو ویلیه و آقای مکرون کوتاه مدتی قبل از برگزاری مراسم ۱۴ ژوئیه، روز ملی فرانسه که با سان و رژه نظامی همراه است، به رسانه‌های همگانی راه یافت. ظاهرا رئیس ستاد مشترک در جلسه غیرعلنی پارلمان فرانسه در مورد بودجه دولت جدید، به کاهش بودجه دفاعی به مبلغی حدود ۹۸۰ میلیون دلار /60,147,500 تومان (قیمت تبدیل شده) اعتراض کرده بود.

یکی از برنامه‌های رئیس جمهوری جدید فرانسه کاهش هزینه‌های دولتی است و به گزارش رسانه‌ها، در این جلسه ژنرال دو ویلیه با لحنی توهین‌آمیز گفته بود که می داند سر ارتش کلاه گذاشته‌اند.

در واکنش به این اظهارات، رئیس جمهوری در سخنانی در جمع افسران عالیرتبه ارتش و خانواده‌هایشان گفت که "من تعهداتی به رای‌دهندگان داده‌ام و به هر حال، من فرمانده ارتش هستم."
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.