ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

تحریم‌های جدید علیه ایران با پیشنهاد دولت فرانسه!

تحریم‌های جدید علیه ایران با پیشنهاد دولت فرانسه!ژان ایو لو دریان، وزیر خارجه فرانسه، از اتحادیه اروپا خواسته است تحریم های جدیدی را بر برنامه موشک های بالستیک ایران اعمال کند. او در خلال نگرانی اتحادیه اروپا از خروج احتمالی دولت آمریکا از توافق اتمی ایران و قدرت ها (برجام) اظهار نظر می کند.

باب کورکر، سناتور جمهوری خواه که رییس کمیته روابط خارجی است، یکشنبه گفت که انتظار دارد دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در ماه مه از برجام خارج شود.

خبرگزاری رویترز روز ۱۶ مارس گزارش داده بود که بنا به سندی محرمانه آلمان، بریتانیا و فرانسه پیشنهاد کرده اند که اتحادیه اروپا برای فعالیت‌های موشکی و نقش ایران در سوریه تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کند. بنابه آن گزارش هدف قدرت‌های اروپایی از تحریم‌های تازه این است که آمریکا را مجاب کنند تا به توافق هسته‌ای با ایران پایبند بماند.

آقای لو دریان دوشنبه گفت: "ما مصمم هستیم از حفظ توافق وین (برجام) اطمینان حاصل کنیم اما نباید مسئولیت ایران در گسترش موشک های بالستیک و نقش سوال برانگیز آن (در خاورمیانه) را نادیده بگیریم."

ژان ایو لودریان اوایل ماه مارس به تهران سفر کرد اما اظهاراتش نشان داد نتوانسته ایران را به توقف برنامه موشکی قانع کند.

فرانسه می گوید که برنامه ایران شامل موشک‌هایی است که برد آنها "هزاران کیلومتر" است و این برنامه‌ "با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد سازگار نیست و از نیاز ایران برای دفاع از مرزهایش فراتر می‌رود."

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، اخیرا هشدار داد در صورتی که کشورهای اروپایی تحریم‌های غیر هسته‌ای علیه ایران وضع کنند، مرتکب "اشتباه محاسبه بزرگی" می‌شوند.

او گفت "هرگونه تحریم با هر بهانه‌ای، اگر موجب اعاده تحریم‌های لغو شده قبلی و یا کاهش اثربخشی لغو تحریم‌ها باشد، با سیاست‌های منطبق با برجام همخوانی نخواهد داشت."

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، هم وارد شدن اتحادیه اروپا و آمریکا به موضوع موشک‌های بالستیک ایران را اقدامی "خطرناک" برای حفظ توافق اتمی خوانده و اتحادیه اروپا را به قطع گفت و گوهای دوجانبه تهدید کرده است.

رییس جمهور آمریکا تقریبا دو ماه پیش هشدار داد که قصد دارد "کاستی های فاحش برجام را اصلاح کند" و اگر این نقایص برطرف نشود از برجام خارج خواهد شد.

او رفع تحریم‌های ایران را در ماه ژانویه برای یک دوره دیگر تمدید کرد اما همان موقع اعلام کرد این "آخرین بار" است که این اتفاق می‌افتد؛ مگر آنکه شرایط مورد نظر او درباره برجام و برنامه موشکی برآورده شود.

۲۲ اردیبهشت یا ۱۲ ماه مه موعد تمدید رفع تحریم‌های ایران است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.