ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

رفتار دو پهلوی فرانسه در قبال ایران / مکرون خواستار نظارت بر برنامه موشکی ایران شد

رفتار دو پهلوی فرانسه در قبال ایران / مکرون خواستار نظارت بر برنامه موشکی ایران شدامانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه می گوید برنامه موشکهای بالستیک ایران باید تحت نظارت بین المللی قرار گیرد. رئیس جمهوری فرانسه در گفتگو با خبرنگاران همچنین تاکید کرد که ادعای استفاده از موشکهای ایرانی در یمن و سوریه باید مورد بررسی قرار گیرد.

امانوئل ماکرون اظهار داشت: «من خواهان چرخه جدیدی از مذاکره با طرفهای مختلف در منطقه و اعضای دائم شورای امنیت هستم، مذاکراتی مانند آنچه برای توافق هسته ای انجام دادیم. با این حال این مذاکرات باید با مشارکت کشورهای منطقه برگزار شود تا بتوانیم ناامنی موجود [در منطقه] را کاهش دهیم و در نهایت ریشه کن کنیم.»

وی افزود: «ما باید ایران را بر سر برنامه موشکهای بالستیک تحت نظر قرار دهیم. این امری ضروری برای امنیت منطقه است و باید ساز و کاری از تحریم و کنترل متناسب با آن در نظر بگیریم.»

رئیس جمهوری فرانسه ضمن اشاره به نفوذ ایران در عراق، لبنان و یمن افزود سیاست خارجی تهران در منطقه می تواند «گاهی یک عامل بی ثبات کننده» در منطقه باشد. با این حال امانوئل ماکرون بر گفتگو با حکومت ایران بر سر نقش این کشور در منطقه تاکید کرد.

سخنان امانوئل ماکرون در حالی ایراد شد که ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه قرار است روز چهارم مارس (۱۳ اسفند) به تهران سفر کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار است تا اوایل ماه مه در مورد ادامه تعلیق تحریم های هسته ای تصمیم گیری کند. این در حالی است که امانوئل ماکرون تنها چند هفته پیش از آن در اواخر ماه آوریل به ایالات متحده سفر خواهد کرد.
معرفی کامل کشور فرانسه (France) / از تاریخچه تا اقتصاد و سیاست
منبع : reuters.com
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.